Creşterea vânzărilor de autombile sub marca BMW din luna septembrie menţine grupul german în fruntea pieţei auto premium, însă Audi a redus diferenţa în topul vânzărilor la nivel global în primele nouă luni ale anului, la 20.842 de unităţi, faţă de 28.836 de unităţi anul trecut.
De asemenea, decalajul dintre Mercedes, care ocupă locul al treilea în topul celor mai bine vândute maşini de lux, şi liderul BMW s-a micşorat în intervalul ianuarie-septembrie din acest an în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2013 la 124.336 de unităţi, de la 146.946 de unităţi.
Mercedes se bucură de o cerere importantă în ultima perioadă, datorită lansării pe piaţă a unor variante îmbunătăţite ale modelelor mai vechi, printre care Mercedes Clasa E şi sedanul Clasa S.
Livrările de automobile sub marcă proprie ale grupului BMW au avansat cu 6% în luna septembrie faţă de aceeaşi lună din 2013, ajungând la 167.584 de unităţi. Vânzările Audi au crescut, în septembrie, cu 6%, la 159.950 de maşini, iar ale Mercedes cu 14%, la 162.746 de maşini.
De altfel, BMW a anunţat că vânzările de automobile sub marcă proprie au urcat cu 9% în primele nouă luni ale acestui an faţă de aceeaşi perioadă din 2013, la 1,32 milioane de autovehicule.
Astfel, BMW se îndreaptă spre încheierea celui de-al zecelea an consecutiv ca lider al pieţei auto de lux la nivel global.
Probabilitatea ca ordinea celor trei mărci germane în clasamentul vânzărilor la nivel internaţional să se schimbe în următoarea perioadă este scăzută, potrivit firmei de cercetare IHS Automotive.
BMW este lider mondial pe piaţa auto premium din 2005, când a depăşit Mercedes, în timp ce Audi ocupă locul al doilea din 2011. Atât Audi, cât şi Mercedes au anunţat că vor să devină lideri mondiali până în 2020.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News