Vânzările auto din China sunt o reflectare a situaţiei la nivel mondial, unde creşterea preţurilor, tensiunile politice, scăderea apetitului pentru automobilele diesel şi noile servicii de car-sharing încep să reducă cererea de automobile.
Piaţa auto chineză - cea mai mare din lume - a înregistrat în ianuarie o scădere a vânzărilor de 15,8%, a şaptea lună consecutivă de declin, după un recul de 13% în decembrie şi 14% în noiembrie, arată datele publicate luni de Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM), transmite Reuters. Luna trecută, s-au livrat în China 2,37 milioane de vehicule.
'Vânzările auto au continuat să scadă în ianuarie, şi nu sunt semne de îmbunătăţire. Estimăm un declin semnificativ şi în februarie, pe fondul încetinirii economiei, a scăderii consumului în oraşele mici şi mijlocii', a avertizat Xu Haidong, asistentul secretarului general al CAAM. Vânzările de vehicule electrice electrice şi hibride au crescut luna trecută cu 140%, la 95.700 unităţi, sprijinite de subvenţiile oferite de autorităţile de la Beijing. Piaţa auto chineză ar urma să înregistreze un ritm lent de creştere în 2019, deoarece expansiunea economică slabă ar putea afecta consumul, a avertizat luna trecută Asociaţia Producătorilor Auto din China.
Aproximativ 28 milioane de vehicule vor fi vândute probabil în China anul acesta, aproape de nivelul din 2018. Livrările de vehicule comerciale ar putea creşte cu 1%, la 4,4 milioane de unităţi, în timp ce vânzările de automobile electrice şi hibride vor înregistra un avans de 33%, la aproximativ 1,6 milioane de unităţi, previzionează analiştii CAAM. Schimbările structurale din sectorul auto se vor intensifica, cel mai rapid avans urmând să se înregistreze pe segmentul maşinilor de nivel mediu şi premium, SUV-uri, automobile electrice şi hibride, apreciază Shi Jianhua, adjunctul secretarului CAAM.
Ceea ce se întâmplă în China nu este decât o reflectare a situaţiei la nivel mondial, unde creşterea preţurilor, tensiunile politice, scăderea apetitului pentru automobilele diesel şi noile servicii de car-sharing încep să reducă cererea de automobile pe pieţe precum Marea Britanie şi SUA. În condiţiile în care şi ultima mare speranţă, China, începe să dea semne de scădere a vânzărilor, industria auto mondială ar putea fi deja în recesiune, susţin analiştii de la RBC Capital Markets.
Citește și:
România, vânzări autoturisme. Topul european
Donald Trump, Starea Uniunii. Avertisment dur împotriva Chinei: Nu va mai putea să fure...
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu