Răzvan Cuc, ministru al Transporturilor în două mandate, are un mesaj pentru toate forțele politice din România.
„Problema cu contestațiile știți care este? În momentul în care lansezi un proiect, în 2017, 2018, 2019, 2020, dar îl semnezi în 2023... Uitați-vă care sunt problemele acum: s-au triplat prețurile la fier, la lemn. Uitați-vă la costul forței de muncă. Te duci, practic, într-un mic blocaj, în sensul că nu mai poți semna la valoarea la care era licitat”, a spus Răzvan Cuc. „Și ce este de făcut? Sunt două variante. Ori pui cum am pus eu, de exemplu, la Pitești - Craiova, în caietele de sarcini, rezerve de implementare ca să poți crește aceste costuri neprevăzute sau anulezi licitația, reactualizezi volumul economic, doar partea economică, pentru că nu se modifică altceva, și licitezi din nou”, a explicat Răzvan Cuc pentru DCNews.
„Este timpul ca toate forțele politice să înțeleagă că nu contează cine emite un act normativ, cine aprobă o ordonanță, o lege, important este să punem stop blocajelor știute de toți. Toți care s-au perindat pe la minister - a fost și PNL, și PSD, și USR - cred că s-au lovit de aceleași probleme”, a mai spus Răzvan Cuc.
De asemenea, Răzvan Cuc a vorbit și despre PNRR. „Ca simplu parlamentar și ca fost ministru al Transporturilor, mă gândesc că, după ce se calmează lucrurile cu refugiații, pentru că mi se pare normal acum ca tot guvernul să fie concentrat pe problema refugiaților, problema securității, sunt alte probleme vitale în momentul de față, dar după să se găsească un moment pentru a se discuta și despre prelungirea implementării PNRR-ului, cel puțin pe anumite componente”, a mai spus Răzvan Cuc. Ulterior, a adăugat: „Știți că sunt atâtea tabere care zic, domnule, nu se poate discuta PNRR. În momentul de față, orice se poate discuta, din cauza conflictului, a pandemiei. Omenirea este supusă la niște presiuni de care nici nu a știut că se vor întâmpla.”
Amintim că Răzvan Cuc a vorbit și despre un OUG, propus în 2019, care ar fi rezolvat o bună parte din problemele proiectelor de infrastructură din România. Acesta a spus, însă, că, deşi a cerut o procedură simplă pentru OUG, Ministerul Justiţiei i-a cerut chiar să intre cu ordonanţa în CSAT. Mai multe, aici!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu