Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), transportatori și companiile de asigurări au semnat un protocol care prevede limitarea creșterii polițelor RCA la maximum 50%, luându-se ca termen de referință tarifele practicate în iunie 2015, potrivit unui comunicat al patronatului COTAR.
Reprezentantii firmelor de asigurari au propus cateva masuri pentru deblocarea pietei RCA, printre care si eliminarea TVA-ului in cazul platilor pagubitilor persoane juridice, potrivit hotnews.ro.
Pana la sfarsitul anului trebuie sa se faca modificarile pentru normele RCA, in sensul celor discutate, afirma sursa citata.
Protocolul de intelegere prevede excluderea Cartii Verzi de la calculul daunalitatii, pentru transportul local in comun.
Solutia gasita de ASF, este ca de la calculul daunalitatii sa fie exclusa Cartea Verde pentru transportatorii locali, respectiv transportul in comun, in conditiile in care aceasta era luata in calcul printr-o metodologie mai veche.
ASF va amenda o norma interna prin care va lega majorarea de rata daunalitatii, astfel incat orice majorare sa ia in calcul o rata a daunalitatii si, in final, majorarea fiind limitata la 50%, se mai scrie in comunicatul COTAR.
Propunerile companiilor de asigurari
Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR) anunta intr-un comunicat de presa ca a participat la intalnirea cu ASF si transportatori si sustine ca a inaintat cateva propuneri pentru deblocarea sistemului asigurărilor obligatorii RCA:
- eliminarea procentului de 0,2% penalizare / zi de întârziere și înlocuirea cu dobânda de referință a BNR sau un procent anual nu mai mare de 10%;
- eliminarea posibilității ca o unitate reparatoare să factureze la costuri mai mari decât reprezentantul oficial al mărcii în România, pentru a diminua nivelul fraudei în acest domeniu;
- reglementarea despăgubirilor privind daunele morale și vătămărilor corporale, în baza unor bareme de calcul;
- eliminarea TVA-ului în cazul plăților păgubiților persoane juridice;
- interconectarea bazei de date a asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) încheiate pe teritoriul României (CEDAM) cu baza de date ce prezintă situația mașinilor înmatriculate (DRPCIV) și realizarea unui registru de evidență a comportamentului șoferilor în trafic;
[citeste si]
- punerea în aplicare a unui cadru legislativ privind sancțiunile aplicabile șoferilor care nu dețin poliță de asigurare obligatorie RCA;
- eliminarea dreptului de plată în rate lunare a primelor RCA;
- eliminarea obligației de plată a despăgubirilor în unitățile de service, care în primul rând ar diminua utilizarea de tarife neconcurențiale de către unele unități reparatoare, dar ar permite și acordarea de despăgubiri fără TVA pentru cei în drept să deducă această taxă;
- emiterea unor norme de reglementare a răspunderilor profesionale realizate cu vehicule de tip autospecializate care să fie practicate numai dacă există asigurare profesională suplimentară;
- introducerea unei penalizări pentru conducătorii auto ce nu raportează daunele la asigurător în termenul legal;
- introducerea sistemului "Telematics" de tip GPS ca soluție de optimizare a primei de asigurare RCA în funcție de datele operaționale și de performanță a șoferului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu