Reacția Metrorex cu privire la trenurile prea late care ar fi fost cumpărate

Metrorex a reacționat după știrea conform căreia cele 16 trenuri cumpărate cu 97 de milioane de euro sunt prea late pentru peroanele din stațiile bucureștene, fiind necesară tăierea acestora.

Iată reacția Metrorex, transmisă printr-un comunicat postat pe site-ul instituției:

"Nu au fost constatate interferențe între gabaritul static al trenului nou de metrou și infrastructura metroului și nici între gabaritul cinematic al trenului nou de metrou și infrastructura metroului în zona tunelelor de metrou, a sistemului de alimentare cu energie electrică sau a instalațiilor de semnalizare. Din acest motiv începând cu data de 08.01.2014 s-au efectuat și se efectuează în continuare atât ziua (pe distanța cuprinsă între stația de metrou Dimitrie Leonoda – stația de metrou Apărătorii Patriei) cât și noaptea (alternativ pe întreaga distanță a magistralelor 1, 2 și 3) probe interne, teste de tip și de serie cu toate cele 6 trenuri aflate în locațiile Metrorex, fără a «lovi peroanele» (...).

De asemenea s-au prezentat foarte clar și explicit atât zonele unde au fost constatate interferențe cuprinse între 1 – 12 mm, între gabaritul cinematic al trenului (gabarit cinematic care a fost simulat prin atașarea de piese de polistiren având grosimi cuprinse între 40 – 80 mm pe suprafața exterioară a trenului în punctele unde apar cele mai mari deplasari ale caroseriei trenului în timpul mersului) și marginea peroanelor la un număr de 10 peroane dintr-un total de 90, pe o distanță de 98 m dintr-un total de 951,2 m cât măsoară lungimea tuturor peroanelor celor 45 de stații de metrou, cât și cauza principală de aparitie a acestor interferente care se datorează construirii unor peroane, la unele stații realizate până în anul 1985, cu toleranțe mai mari, în anumite zone ale acestora, față de cotele stabilite prin “Instrucția nr. 314M privind normele și toleranțele pentru construcția, reparația și întreținerea căii de rulare la metrou, ediția 1997”. 

S.C METROREX S.A. asigură opinia publică și utilizatorii metroului bucureștean că noile trenuri de metrou fabricate de firma CAF respectă întru totul normele tehnice impuse de standardele românești și europene aplicabile pentru acest tip de vehicul, se încadrează ca și dimensiuni în limitele impuse de gabaritul de liberă trecere al construcțiilor existente în metrou așa cum acestea sunt foarte clar și explicit prezentate în “Instrucția nr. 314M privind normele și toleranțele pentru construcția, reparația și întreținerea căii de rulare la metrou, ediția 1997” și vor fi introduse în circulație imediat după efectuarea probelor de anduranță impuse prin contract, respectiv de parcurgere a 20.000 km de către primul tren și a 2.000 km de către celelalte trenuri fără călători, în condiții reale de circulație pe magistralele 1, 2 și 3, printre trenurile cu călători".

Vezi și: Metrorex a dat aproape 100 de milioane de euro pe vagoane prea late. Taie din peroane

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
NoMy - smt4.5.3
pixel