Fie că activezi în PR, marketing sau jurnalism, sau dacă doar îți dorești să ai șanse mai mari la interviul de angajare, „Povești cu Lipici” te poate ajuta să descoperi perspectivele unui storytelling de succes.
Publicitate
„Povești cu lipici”, scrisă de specialista în comunicare și storytelling Kindra Hall, găsită la editura ap! (Act și Politon), este o „comoară” pentru cei care activează în domeniul marketingului, PR-ului, jurnalismului, dar și pentru cei care doresc să ia interviul la un simplu loc de muncă.
Structura cărții este una ușor de parcurs, conferind astfel un proces de citire flexibil. O termini când nu te-ai aștepta. Pentru că se delimitează foarte mult de „acele cărți de dezvoltare personală” sau „10 pași în care poți face X bani”, „Povești cu Lipici” este o carte pentru amatori, dar și profesioniști, cu perspective asupra importanței storytellingului în absolut toate domeniile de muncă. Sfaturile autoarei pot fi aplicate și vieții sociale, din viața de zi cu zi.
Până la urmă, cine nu este „atras” de acea persoană dintr-un grup care spune tot felul de povești, că e vorba despre familie, școală sau chiar muncă.
Potrivit spuselor sale, Kindra Hall a dus o luptă grea pentru a demonstra importanța storytellingului atât în afaceri, dar și pe plan personal, mai ales în timpul studiilor sale și în dizertațiile pe care a trebuit să le susțină, cu profesori care priveau cu scepticism noua perspectivă prezentată.
Autoarea se bazează pe date și analize - multe dintre ele făcute la cererea sa - iar în ceea ce privește analizele comparative, te și conving că „povestea contează”.
La fel de mult, în ultima perioadă, totul este încadrat la secțiunea „Poveste” în domeniul marketingului - lucru pe care autoarea îl menționează și trasează o graniță clară între storytellingul de calitate și cel „comercial” care nu îndeplinește criteriile unei povești de succes.
Punând accent, mai ales, pe poveștile sincere și pe nevoia de a fi vulnerabil - ca modalitate eficientă de dezvoltare, fie că e vorba despre un ONG, o strângere de fonduri sau o afacere în toată regula - Kindra Hall reușește să aducă niște lumină într-un domeniu mult prea subiectiv și divers.
Un aspect foarte important este dat de multitudinea de exemple, exerciții și perspective, multe dintre poveștile expuse în carte fiind însoțite de exemple reale și strategii de marketing care chiar au eșuat (și de ce), dar și care au fost de succes (din nou, și de ce) și cum au reușit să implementeze cu brio „liderii” ideea de bază a storytellingului în „cultura” lor organizațională.
Kindra Hall nu prezintă doar tehnic domeniul poveștilor, dar argumentează temeinic și de ce acestea sunt importante pentru noi.
Recomand „Povești cu Lipici” atât amatorilor din domeniile menționate, cât și specialiștilor și, mai ales, celor care dețin o afacere sau un ONG. Kindra Hall oferă o nouă perspectivă și celor care caută investitori pentru proiectele pe care le au sau pe care vor să le pună în aplicare, oferind și în acest sens exemple temeinice pentru cititori.
Nu în ultimul rând, deși este un aspect pur subiectiv, rândurile scrise de autoare par că transmit sinceritate, dar și pasiune pentru munca cuprinsă în cele aproape 300 de pagini. Aceste aspecte te pot face să fii atașat inclsuiv de autoare, făcându-te să „îți pară rău” că termini „discuția” cu aceasta.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu