Reciclezi? Marea păcăleală pe care ne-o dau hipermarketurile în lupta cu poluarea: „Ipocrizia e fără margini la toți retailerii din România”

Foto cu rol ilustrativ: Freepik
Foto cu rol ilustrativ: Freepik

Hipermarketurile promovează agresiv lupta împotriva poluării, dar în spatele acestei strategii investițiile pentru combaterea poluării sunt zero.

Subiectul a fost abordat de sociologul Alfred Bulai și jurnalistul Val Vâlcu în cadrul podcastului „Nod în Papură”, în momentul în care s-a discutat despre problemele climatice și combaterea poluării.

Alfred Bulai a amintit că spre exemplu China e cel mai mare poluator la nivel mondial și, din considerente financiare, în contextul în care tehnologiile non-poluate sunt scumpe, nu are nici cea mai mică intenție să intre în tabăra statelor care și-au propus să combată agresiv poluarea. 

Amintind ce frenezia reciclării în România, sociologul s-a amuzat de faptul că în perioada comunistă peturile erau mai bine plătite la reciclare, în contextul în care valoarea era de 2 lei față de 0.5 bani cât e în prezent.

Ambii interlocutori au căzut de acord că problema cu schimbările climatice și poluarea e reală, dar în jurul acesteia s-a strâns multă ideologie și ipocrizie. Ceea ce l-a deranjat pe Val Vâlcu este politica marilor hipermarketuri. De la Lidl, Kaufland, Carreffour sau Mega.

„Eu nu cred că ipocrizia politicienilor depășește ipocrizia companiilor. Vă dau un exemplu, anunț de la Carrefour: „Carrefour se preocupă de ecologie”. S-au dus la o școală generală unde i-au învățat pe elevi să recicleze, să fie prietenoși cu mediul, au făcut proiecte să fie sustenabil totul. Când tu ai pus gheara în mijlocul Bucureștiului pe un teren uriaș de sute de hectare, cum nu o să se întâmple niciodată la Paris sau la Londra, ai turnat betoane peste tot dar nu ai bunul simț să așezi o copertină, o prelată deasupra parcării, pentru că așa se produce de două ori mai mult dioxid de carbon, ca să nu mai spun de folosirea spațiului pentru a-l acoperi cu perdele verzi, plante, copaci, sau chiar și panouri fotovoltaice”, și-a arătat indignarea Val Vâlcu.

„La acestea se adaugă sute de mașini care vin în permanență în zonă, tiruri pentru marfă care produc dioxid de carbon, căldură, etc”, spune Bulai.

„E mult mai simplu să mergi la o școală generală cu 1.000 de euro și mult mai greu să te apuci acum să construiești parcări și panouri fotovoltaice”, a conchis acesta.

Ambii au fost de acord că nu există nicăieri în lumea civilizată hipermarketuri care reușesc să preia sute de hectare în centrul unei Capitale.

Podcastul integral Nod în Papură

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel