Un spot publicitar la săli de jocuri de noroc, care a fost difuzat dimineaţa de staţia din Galaţi a Radio Zu, a fost interzis de la difuzare, printr-o decizie luată joi de CNA, care a considerat că respectiva reclamă încalcă legislaţia audiovizualului privind protecţia minorilor.
Membrii CNA au decis să aplice în acest caz o decizie de intrare în legalitate, ceea ce implică faptul că difuzarea acestui spot publicitar este interzisă dimineaţa, întrucât la acele ore pot să asculte programele de radio şi minorii.
Decizia a fost luată la propunerea membrului CNA Monica Gubernat şi adoptă cu şase voturi "pentru" (Monica Gubernat, Florin Gabrea, Valentin Jucan, Viorel Vasile Buda, Răsvan Popescu şi Radu Călin Cristea), în timp ce Lorand Turos şi Christian Mititelu au votat pentru o altă sancţiune în acest caz, respectiv somarea publică a postului Radio Zu Galaţi.
"Nu vrem să creăm un precedent periculos de a permite astfel de reclame la o asemenea oră", a spus Monica Gubernat.
Totuși, membrul CNA Christian Mititelu a spus că minorii nu pot avea acces în astfel de săli de jocuri noroc. "Vrem să ascundem minorilor că există jocuri de noroc şi la 18 ani să afle această veste îngrozitoare?", a glumit Mititelu. "Dacă sunt minori, ei nu au acces într-o sală de jocuri de noroc", a mai spus acesta..
Decizia de intrare în legalitate în cazul acestui spot a fost luată în baza articolului 39, alineatul 2 din Legea audiovizualului, potrivit căruia "Difuzarea în serviciile de televiziune şi de radiodifuziune a programelor care pot afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor se poate face numai dacă, prin alegerea intervalului orar de difuzare, prin codare sau ca efect al altor sisteme de acces condiţionat, se asigură faptul că minorii din zona de transmisie, în situaţii normale, nu pot auzi sau vedea emisiunile respective".
În schimb, reprezentanta trustului Intact (din care face parte şi Radio Zu Galaţi), Mirela Bomboe, a spus joi, în şedinţa CNA, că în Codul audiovizualului nu există nicio restricţie de oră pentru difuzarea de publicitate la sălile de jocuri de noroc. Există jocuri de noroc care se difuzează în prime time, a mai spus Mirela Bomboe, dând ca exemplu extragerile loto. "În cazul de faţă nu se face reclamă la un joc de noroc, ci la o sală de jocuri", a mai spus ea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu