Reclamele la JUNK FOOD, capcane pentru adolescenţi. Studiu internaţional

Adolescenţii care privesc reclame la junk food sunt mult mai predispuşi la o alimentaţie nesănătoasă, relevă un studiu recent.

Adolescenţii care se uită prea mult la reclamele pentru alimente nesănătoase de tipul junk food ar putea consuma sute de pungi de chipsuri, ciocolate şi băuturi carbogazoase în plus, în fiecare an, în comparaţie cu cei care nu privesc reclame, spune un nou studiu preluat de Press Association.

Organizaţia nonprofit dedicată cercetării în domeniul cancerului, Cancer Research UK (CRUK), susţine că adolescenţii care privesc mai mult de trei ore pe zi reclame TV sunt mai predispuşi la a mânca mai multe alimente junk food în decursul unui an.

Organizaţia argumentează că marketingul în domeniul junk food este un factor de risc clar, consistent şi cumulativ pentru consumul ridicat de alimente nesănătoase. Studiul a fost realizat pe un eşantion de 3.300 de tineri britanici cu vârste cuprinse între 11 şi 19 ani şi a analizat comportamentele alimentare şi cele legate de urmărirea programelor de televiziune.

Expunerea la publicitate

Cercetătorii au ajuns la concluzia că cei care petreceau mai mult timp în faţa micului ecran erau de 1,9 ori mai predispuşi la consumul a două sau mai multe băuturi dulci pe săptămână şi de 1,8 ori mai predispuşi să consume junk-food săptămânal. Per ansamblu, tinerii cu un nivel mai ridicat de expunere la reclame sunt mai predispuşi la consumul de junk food. În cazul tinerilor care se uită la televizor fără a privi reclamele, cercetătorii nu au identificat o legătură între timpul petrecut în faţa ecranului şi probabilitatea de a consuma mai multe alimente nesănătoase.

Diferenţa dintre un consum intens de junk food şi unul scăzut este de cel puţin 520 de produse pe an, spun cercetătorii.

Asta înseamnă că expunerea la publicitate poate avea un impact substanţial asupra populaţiei, este concluzia celui mai recent studiu CRUK.

Reglementare depăşită

Autorii spun că tinerii expuşi la publicitate în timpul utilizării serviciilor de televiziune la cerere sunt de asemenea supuşi riscului. Cei expuşi la cantităţi mari de reclame sunt de 1,5 ori mai predispuşi la a consuma două până la patru băuturi carbogazoase în fiecare săptămână. Jyotsna Vohra, unul dintre autorii studiului, spune:

Este cea mai clară dovadă de până acum că reclamele la junk food pot creşte cantitatea de alimente pe care tinerii aleg să o consume.

Au trecut 10 ani de când prima şi singura reglementare din domeniul marketingului TV la produse junk food a fost introdusă de Ofcom (agenţia guvernamentală britanică din domeniul telecomunicaţiilor, n. red.) şi este în mod serios depăşită, a adăugat cercetătoarea.

Stop reclamelor la junk food

Ofcom trebuie să oprească rularea reclamelor la junk food din timpul emisiunilor populare în rândul tinerilor precum concursurile de talente şi meciurile de footbal, pentru care nu există reglementări, susţine Jyotsna Vohra.

Studiul nostru sugerează că reducerea marketingului TV la junk food poate ajuta la oprirea crizei obezităţii, concluzionează cercetătoarea. Comentând pe marginea studiului, Caroline Cerny, de la Obesity Health Alliance a spus: Acum este momentul să acţionăm, prin restricţii asupra reclamelor la junk food înainte de ora 9:00 p.m. pentru a-i proteja pe copii împotriva expunerii la publicitatea la alimentaţia nesănătoasă.'

[citeste si]

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel