Reclamele pentru produsele nesănătoase vor fi drastic limitate şi în mediul online.
Marea Britanie va interzice reclamele care promovează alimente nesănătoase la televizor în timpul zilei, ca parte a efortului său de a combate obezitatea şi de a încuraja alimentaţia sănătoasă. Noile reguli, care vor intra în vigoare la sfârşitul anului viitor, sunt concepute pentru a schimba tendinţa actuală în care unul din trei copii părăsesşte şcoala primară supraponderal sau obez, dar au determinat o reacţie furioasă din partea unor grupuri media, relatează Reuters.
Conform planului, reclamele pentru alimentele bogate în grăsimi, sare şi zahăr vor fi interzise să apară la televizor înainte de ora 21.00. De asemenea, li se va interzice accesul la sloturile cu plată în mediul online. În online va fi permis să apară reclame la produse în continuare pe site-ul producătorului şi pe paginile de socializare.
Guvernul a declarat că restricţiile se vor aplica tuturor afacerilor cu 250 sau mai mulţi angajaţi care produc sau vând produsele.
„Conţinutul pe care îl văd tinerii poate avea un impact asupra alegerilor pe care le fac şi a obiceiurilor pe care le formează”, a declarat joi ministrul Sănătăţii Publice, Jo Churchill.
Analiza citată de guvern a arătat că aproape jumătate din toate anunţurile TV pentru produse alimentare afişate într-o lună în 2019 erau pentru alimente nesănătoase. O taxă pe zahăr introdusă în 2018 a determinat unii producători de băuturi să îşi reducă nivelul zahărului.
News and Media Association a declarat că a fost foarte dezamăgită de decizie, deoarece "nu este clar că s-a găsit o legătură între expunerea la publicitate şi obezitatea infantilă".
„În loc de a aborda problema obezităţii la copii, această măsură draconică va dăuna site-urilor de ştiri care se bazează pe veniturile din publicitate pentru a finanţa jurnalismul care ne ţine pe toţi informaţi", a spus Sayra Tekin al ANM.
Acţiunile din cel mai mare radiodifuzor comercial ITV din Marea Britanie (ITV.L) au scăzut cu aproape 1%, în timp ce grupul de ziare Reach a scăzut cu 1,5%, iar Daily Mail & General Trust (DMGOa.L) a scăzut cu 2%, citează Mediafax.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News