BLACK FRIDAY 2021. Profesorul de economie Mircea Coșea are o recomandare pentru românii care vor să cumpere diferite produse, gândindu-se că trebuie să profite de reduceri.
Profesorul Mircea Coșea nu crede că există, într-adevăr, Black Friday în România. El a numit fenomenul "o campanie de vânzare forțată a unor lucruri asupra cărora nici măcar nu se poate controla calitatea." (Vezi articolul AICI.) Totuși, profesorul are o recomandare pentru români.
Profesorul Mircea Coșea recomandă celor care vor să achiziționeze câte ceva de Black Friday "să fie foarte prudenți și să nu dea crezare publicității".
"România suferă foarte mult de nesinceritate și, dacă e posibil să evite mărfurile reambalate, resigilate. Mă refer la produsele din gama IT-ului; nu cred că se face un control foarte corect și cred că încearcă să se scape de ele cu această ocazie.", a spus Mircea Coșea pentru DC News.
Peste 50% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani intenţionează să cumpere de Black Friday cel puţin un produs, intenţia de cumpărare fiind mai ridicată la segmentul de vârstă 18-34 de ani, potrivit unui studiu telefonic realizat în perioada 22-28 octombrie de Kantar România şi publicat marţi.
Dintre aceşti potenţiali cumpărători, 64,6% intenţionează să cumpere de la magazinele online, se menţionează în comunicatul Kantar România.
În ceea ce priveşte bugetul pe care intenţionează să îl cheltuiască de Black Friday, peste o treime dintre respondenţi au planificat până în 1.000 de lei, 40,7% dintre aceştia intenţionează să aloce un buget cuprins între 1.000 şi 3.000 de lei, iar 15,8% dintre respondenţi au declarat că vor cheltui peste 3.000 de lei de Black Friday.
Conform sursei, media bugetului alocat de respondenţi pentru cumpărăturile de Black Friday este de peste 2.200 de lei.
Categoriile de achiziţii cele mai căutate de respondenţi pentru Black Friday sunt: electrocasnice mici, haine, televizoare, telefoane mobile, frigidere, încălţăminte, maşini de spălat, home & deco, laptopuri, cosmetice şi aragazuri.
Totodată, nouă din zece respondenţi au răspuns că au auzit de evenimentul Black Friday, notează Kantar România.
Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ naţional de 2006 respondenţi, cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani.
Kantar Romania este o societate comercială de cercetare de piaţă care oferă şi servicii de consultanţă de brand şi comunicare, parte a companiei internaţionale Kantar, prezentă în mai mult de 90 de ţări. Combinând expertiza specialiştilor şi cunoaşterea bazată pe resurse de date şi norme cu cele mai inovative platforme tehnologice şi de analize de date, Kantar îşi ajută clienţii să înţeleagă oamenii şi le oferă strategii de creştere economică, se menţionează în comunicat, transmite Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu