Recomandările „imposibile” ale INSP privind desfășurarea activității în școli au stârnit reacții vehemente.
Publicitate
Liderul Federației Sindicatelor Libere de Învățământ, Simion Hancescu, a reacționat în exclusivitate pentru DC NEWS la măsurile controversate precum înjumătățirea efectivului din clase, asigurarea celor 4 metri pătrați pentru fiecare elev și predarea online.
„Să nu depășească jumătate de efectiv, bun, dar ce facem cu jumătate de efectiv unde avem 37-38 de elevi? Cei de la Institut probabil se gândesc că sunt clase cu 22-23 de elevi, 24. Clasele astea le întâlnim în Occident, noi avem clase de 35-36, la grădinițe ai grupe cu 40 de copii. Cum o să se respecte treaba asta?
Sunt foarte curios cum vor găsi săli de clasă în care să aibă 4 mp fiecare elev și să fie jumătate din ei. Adică 18 elevi, jumătate din 36, dacă înmulțim cu 4 mp înseamnă 72 mp. Această suprafață înseamnă două săli de clasă la noi. Sălile mai mari au în România vreo 40 mp. Oricum ai da-o, tot nu se încadrează”, a spus liderul sindical.
„Se recomandă 4 ore pentru că ceilalți care stau acasă trebuie să urmărească în timp ce predă profesorul, iar realitatea arată că mai mult de 30 de minute, un copil nu rezistă să se uite pe tabletă, e stresant, te dor ochii. Așa este firesc, pentru că este greu și pentru profesori, dar și pentru elevi”, a spus Hancescu.
„Problema de fond este alta și am avertizat Ministerul Educației. Ca să poți să predai online, să presupunem că ai 12 în sală, 12 acasă. Prin rotație, nu știu pe ce criterii, dar mă rog. Asta presupune să ai aparatură atât la elev, cât și la profesor. În momentul în care profesorul predă, elevul de acasă trebuie să vadă ce scrie pe tablă. Este nevoie de laptop performant, că degeaba scrie profesorul pe tablă și cel de acasă nu vede. Lucrurile nu sunt simple. Ipotetic și teoretic, este o variantă, dar practic... trebuie să aibă aparatură”, a explicat liderul sindical.
„Trebuie să se meargă în același timp cu materia, în toată țara, fie că e mediu rural sau sunt medii izolate. Aici e vorba de bani, nu sunt 250.000 de copii care nu au avut echipament pentru online, studiile arată că sunt între 800.000 și 1.000.000 de copii, de patru ori mai mult”, a încheiat expertul în educație.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu