Candidaţii la alegerile din SUA au doborât recordul de strângere de fonduri, adunând un total de 15,9 miliarde de dolari, conform organizaţiei OpenSecrets care a compilat datele, relatează AFP și transmite Agerpres.
Acest total îi include pe candidaţii prezidenţiali, democrata Kamala Harris şi republicanul Donald Trump, precum şi pe cei care concurează pentru un loc în Congres. Suma depăşeşte recordul anterior stabilit în 2020, când cheltuielile au fost de 15,1 miliarde de dolari.
De asemenea, este mai mult decât dublu faţă de ciclul electoral din 2016, când au fost cheltuite 6,5 miliarde de dolari. În cursa pentru Casa Albă, vicepreşedinta Kamala Harris a atras cele mai multe fonduri, strângând peste un miliard de dolari, micii donatori contribuind cu 40%.
La aceasta s-au adăugat 586 de milioane de la comitetele politice care o susţin. Echipa de campanie a rivalului său republican a strâns 382 de milioane de dolari, dintre care 28% au venit de la mici donatori. Comitetele de sprijin au strâns 694 de milioane de dolari.
Principalul contribuitor este Timothy Mellon, un bancher în vârstă de 81 de ani care a contribuit cu 197 de milioane de dolari pentru candidaţii republicani şi Donald Trump.
Richard şi Elizabeth Uihlein, Miriam Adelson, Elon Musk şi Kenneth Griffin au contribuit, de asemenea, cu peste 100 de milioane de dolari la bugetul republicanilor. Din partea democrată, Michael Bloomberg este cel mai mare donator, cu 93 de milioane de dolari.
George Soros a contribuit cu 56 de milioane de dolari prin comitetul său de sprijin. Cea mai mare parte a sumei, 10,5 miliarde de dolari, a fost cheltuită pe campanii publicitare.
Campaniile lui Trump şi Harris au cheltuit un total de 2,6 miliarde de dolari pe publicitate între martie şi 1 noiembrie: 1,6 miliarde de dolari pentru democrată şi 993 de milioane de dolari pentru republican.
Mesajele Kamalei Harris s-au referit în principal la taxe, dreptul la avort, sănătate şi economie.
Donald Trump şi-a concentrat eforturile pe imigraţie, inflaţie, criminalitate, taxe şi economie. Printre statele cheie, candidaţii şi-au concentrat cheltuielile în Pennsylvania, apoi Michigan şi Georgia.
Deşi americanii petrec din ce în ce mai mult timp online, reţelele sociale au reprezentat doar 17% din cheltuielile de publicitate ale celor doi candidaţi la preşedinţie.
Democraţii au cheltuit 132,4 milioane de dolari pe reţelele Meta (Facebook şi Instagram), comparativ cu 24,7 milioane de dolari pentru republicani.
Aceştia din urmă, pe de altă parte, au cheltuit 1,1 milioane de dolari pe X (fostul Twitter), comparativ cu doar 150.000 de dolari pentru democraţi, conform AdImpact, mai notează sursa citată.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News