Economistul Adrian Câciu face o analiză a efectelor pe care le-a avut decizia Guvernului Orban de a reduce acciza la carburanţi.
"Reducerea accizei la combustibil, efect ZERO! La 31 decembrie 2019, pretul barilului de petrol era 68 USD. Astăzi preţul barilului de petrol este de 50,3 USD. O scădere de 18 dolari/baril (-27%). Influenta în pretul combustibilului ar trebui să fie de 49 de bani. Daca adăugam si influenta reducerii acizei, de 32 de bani, ar trebui să avem o scădere totala de 81 de bani!!!
Daca ne uităm la site-ul peco-online, observăm faptul că pretul benzinei a scăzut de la 5,58 lei/l la 31 decembrie 2019 la 5,13/l lei, astăzi. (-8%)
O diferentă de 45 de bani mai mică, iată, decât scăderea care ar fi trebit sa se faca pe seama scăderii pretului bariului de petrol, dar extraordinar de mică dacă tinem cont că influenta eliminarii supraacizei a fost de 32 de bani", a scris Adrian Câciu pe pagina sa de Facebook.
"Prima concluzie: scăderea accizei are efect zero, având in vedere că nici astăzi nu avem o scaderea care sa adune influenta scăderii pretului petrolului cu scaderea accizei (ar fi trebuit sa avem o scădere de 81 de bani/l iar noi avem o scadere globala de doar 45 de bani)! În două luni!
Dacă ne uităm la aeclaşi site, observăm faptul că preţul la motorină a scăzut de la 5,76 lei/l la 31 decembrie 2019 la 5,25 lei/l astăzi. (-8,7%). O scadere de 51 de bani. În contextul in care scăderea cumulată (acciză redusă plus scadere pret baril ) ar fi trebuit să fie 81 de bani/l. A doua concluzie: scăderea accizei, efect zero în piata de consum.
Iar când Chiriţoiu va mai spune ca nu sunt înţelegeri pe piaţa combustibililor vă recomand să nu îl credeţi neam! Singurul efect rămâne pierderea de venit fiscal la bugetul de stat", conchide Adrian Câciu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News