EXCLUSIV  Regaluri cu stiluri diverse, întreţesute cu măiestrie

Zubin Mehta
Zubin Mehta

Sub bagheta fermecată a lui Zubin Mehta, Orchestra Filarmonică din Israel. Solist Leonidas Kavakos

În Seria Mari Orchestre ale Lumii, la Sala Palatului, la ora 19:30, va concerta din nou Israel Philharmonic Orchestra, dirijată de Zubin Mehta. Solist: violonistul Leonidas Kavakos.

În program:

Enescu –  Poemul simfonic „Vocile Naturii”

BrahmsConcertul pentru vioară şi orchestră în Re major op. 77

Schubert Simfonia a IX-a în Do major D 944 „Marea simfonie”


(w670) Leonidas-K

Leonidas Kavakos



Leonidas Kavakos și-a stabilit reputația de violonist și artist de o calitate rară, cunoscut la cel mai înalt nivel pentru virtuozitate, muzicalitate și integritate a felului de a cânta. Recunoașterea internațională a venit când Kavakos era încă adolescent. A câștigat Concursul Sibelius în 1985 și, trei ani mai târziu, Concursul Paganini.

De atunci, a lucrat cu cele mai renumite orchestre din lume și a stabilit strânse legături cu dirijori care au scris istorie – Riccardo Chailly și Leipzig Gewandhaus Orchestra, Valery Gergiev și Orchestra Simfonică din Londra, Orchestra Teatrului Mariinsky și Orchestra Filarmonicii din Rotterdam, Budapest Festival Orchestra cu Ivan Fischer, Orchestra Regală Concertgebouw, Orchestra Filarmonicii din New York cu Alan Gilbert, Orchestra Simfonică din Boston și altele.

Kavakos este un dedicat muzician de cameră și un artist de recitaluri, un favorit al festivalurilor Verbier, Montreux, Edinburgh, Salzburg. Între partenerii săi de muzică de cameră se află Gautier și Renaud Capuçon, Natalia Gutman, Hélène Grimaud, Nicholas Angelich, Nikolai Lugansky, Elisabeth Leonskaja. Repertoriul său este vast și Kavakos a rezistat întotdeauna tentației de a fi asociat cu o anumită perioadă sau gen muzical. Se adaugă interpretărilor sale excelente cu repertoriu de secole XIX și XX, incursiunea în baroc și clasicism prin Bach și Mozart, ca și opusuri moderne precum L`Arbre des Songes semnat de Dutilleux.

Leonidas Kavakos a fost director artistic al Cameratei Salzburg între 2007-2009 și, de atunci, a concertat împreună cu numeroase orchestre între care Budapest Festival Orchestra, Orchestra Filarmonicii din Rotterdam, La Scala Filarmonica, Orchestra dell’Accademia Nazionale di Santa Cecilia și Orchestra Simfonică din Houston.

Kavakos are deja o discografie considerabilă și multe dintre înregistrările sale au primit premii – înregistrarea Concertului pentru vioară de Mendelssohn, împreună cu Trio-urile pentru pian interpretate alături de Enrico Pace și Patrick Demenga lansate la Sony Classical au fost numite cele mai bune interpretări Echo Klassik al unui repertoriu de secol XIX (2009). Tot pentru Sony a înregistrat cele 5 Concerte de Mozart pentru vioară și Simfonia 39 împreună cu Camerata Salzburg. În 1991, imediat după câștigarea Concursului Sibelius, Kavakos a câștigat Premiul Gramophone pentru cea mai bună înregistrare a versiunii originale a Concertului pentru vioară de Sibelius, înregistrat la BIS. Pentru ECM a lansat înregistrări ale Sonatelor de Enescu și Ravel împreună cu pianistul Peter Nagy și o înregistrare a unor opusuri de Bach și Stravinsky.

Leonidas Kavakos cântă pe vioara Stradivarius „Abergavenny” din 1724.

(w670) Israel Phi

Israel Philharmonic Orchestra

Ansamblul Camerata Regală promovează muzica românească de valoare

În ciclul Muzica Secolului XXI, la ora 13:00 puteţi audia, la Sala Radio, concertul Cameratei Regale, dirijată de Vlad Vizireanu. Solişti: violonistul Erzhan Kulibaev şi violista Clara Cernat.

În program:

Dan Buciu„Ilustrate din Kyotoˮ, cinci schițe pentru orchestră de coarde

Thierry HuilletConcertul pentru vioară şi violă

Viorel MunteanuGlasurile Putnei

Vladimir Cosma„Tripticˮ pentru orchestră de coarde

Camerata Regală a luat naştere la iniţiativa unui grup de studenţi şi absolvenţi ai Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti, din dorinţa de a crea o orchestră profesionistă care să contribuie la promovarea şi dezvoltarea tinerelor talente muzicale din România. Alteţa Sa Regală Principele Radu al României a onorat propunerea membrilor fondatori ai Cameratei Regale de a-şi oferi Înaltul Patronaj.

Camerata Regală a fost inaugurată la 13 decembrie 2009 printr-un concert de muzică exclusiv românească, care a avut loc în Sala “George Enescu” a Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti. Evenimentul a fost sprijinit de domnul prof. univ. dr. Dan Dediu, Rectorul Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti.

(w670) Violista C

Violonista Clara Cernat

Fiind o orchestră camerală de tineret, Camerata Regală este formată din tineri muzicieni cu vârste cuprinse între 18 şi 30 de ani, marea majoritate fiind studenţi şi absolvenţi ai Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti. Astfel, unul dintre partenerii tradiţionali ai Cameratei Regale este Asociaţia Studenţească a Universităţii Naţionale de Muzică Bucureşti, care a fost alături de orchestră încă de la înfiinţarea acesteia.

(w670) Camerata R

Camerata Regală

Camerata Regală are ca scop principal promovarea muzicii culte româneşti, atât prin abordarea creaţiei compozitorilor consacraţi, cât şi prin prezentarea în primă audiţie a lucrărilor muzicale contemporane. De asemenea, aceasta susţine şi repertorii variate ce cuprind lucrări din întreaga istorie a muzicii universale.

Nivelul artistic ridicat ce caracterizează această tânără orchestră se datorează entuziasmului, pasiunii şi energiei interioare a grupului, dar şi talentulului excepţional al fiecărui instrumentist în parte. Camerata Regală reprezintă un colectiv unit şi omogen, dar în continuă metamorfoză şi înnoire, ca o consecinţă a generaţiilor de tineri muzicieni care se succed şi sunt selectaţi să facă parte din această orchestră. Din nevoia de a găsi sonorităţi cât mai adecvate şi de a experimenta în permanenţă noi ipostaze interpretative, Camerata Regală are apariţii scenice extrem de originale, cântând frecvent fără dirijor, în picioare şi cu partidele de instrumente dispuse altfel decât se obişnuieşte în general.

Camerata Regală a susţinut concerte pe scena Ateneului Român şi a Sălii “George Enescu” a Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti şi a fost prezentă de asemenea la Ceremoniile Casei Regale a României prilejuite de Aniversarea Jubileului Alteţei Sale Regale Principele Radu al României sau de Învestirea cu Titlul de Alteţă Regală a Principelui Nicolae al României. În prezent, Camerata Regală se pregăteşte pentru un turneu naţional de promovare.

“Orchestra fără dirijor (cum a fost supranumită) a interpretat cu nerv, acurateţe, sensibilitate, muzicalitate şi multă dăruire”; “sincronizarea şi acurateţea intonaţiei au impresionat publicul”; “este o formaţie camerală inedită care aduce în conştiinţa sufletească a melomanilor un suflu proaspăt, prin tălmacirea cu har a luminozităţii şi profunzimii muzicii”; “se remarcă deja printr-un nivel artistic deosebit” – iată câteva dintre aprecierile aduse Cameratei Regale care, deşi este înfiinţată de foarte puţin timp, a reuşit să se facă remarcată în peisajul muzical românesc.

(w670) Vlad Vizir

Vlad Vizireanu

Descris ca fiind un dirijor cu „gesturi ample, claritate, precizie și pasiune autentică”, Vlad Vizireanu a debutat recent cu Orchestra Simfonică din Londra la Barbican Hall, fiind unul dintre cei trei finaliști ai concursului Donatella Flick din 2016.

A fost invitat alături de alți 14 dirijori (din 400 de candidați din întreaga lume) să participe la renumitul Concurs de dirijare Mahler cu Symphony Bamberg. A câștigat Premiul al II-lea la cel de-al 11-lea Concurs Internațional de Dirijare Cadaqués, unde a dirijat Simfonia Cadaqués la L’Auditori Hall, Barcelona, într-un concert televizat la nivel mondial.

A studiat cu David Zinman în 2016 la Tonhalle Orchestra Masterclass, cu regretatul Kurt Masur la Manhattan School of Music Conducting Seminar în 2015 și a fost selectat timp de doi ani consecutiv, în 2013 și în 2014, ca unul dintre cei șapte dirijori din întreaga lume ce urmau să studieze cu Bernard Haitink la Lucerna Easter Festivals. Vizireanu a fost unul dintre ultimii studenți ai regretatului Lorin Maazel care a participat cu o bursă integrală la Festivalul Castleton din 2014. A primit, de asemenea, prestigiosul Chautauqua Conducting Fellowship din New York, din 2013.

În toamna anului 2013 a fost invitat să debuteze la renumitul Festival Enescu din București, unde a dirijat un concert alături de membri ai Pittsburgh Symphony și Royal Camerata. A dirijat din nou Royal Camerata cu solista Rebekka Hartmann în ediția din 2015 a Festivalului Enescu. De atunci a fost invitat la Festivalul Enescu cu Orchestra Națională din Lille și a debutat cu Filarmonica Moldova din Iași, Filarmonica de Stat Sibiu, Simfonia Constanța, Filarmonica Transilvania și New Valley Symphony.

Un susținător fervent al muzicii noi, Vizireanu a prezentat noi compoziții alături de Castleton Festival Orchestra, Cadaqués Symphony și Hebrides New Music Ensemble. Printre lucrările sale noi, recent înregistrate, se numără Light Show de Max Grafe, Scherzo for Orchestra de Joshua Groffman și Concerto for Two Percussionists al lui Evelyne Davis. A contractat recent câteva compoziții noi ale renumitului compozitor din Los Angeles, Michael Glenn Williams și a dirijat premiere mondiale alături de Arizona Pro Arte Ensemble și Filarmonica din Sibiu.

Vlad Vizireanu este reprezentat de William Reinert Associates, Inc

(w670) Erzhan Kul

Erzhan Kulibaev

(w670) Elliot Gol

Elliot Goldenthal

Forumul Internaţional al Compozitorilor, în premieră mondială

La Forumul Internaţional al Compozitorilor, desfăşurat de la ora 17:00 la Universitatea de Muzică Bucureşti, Dan Dediu va modera astăzi o discuţie cu Elliot Goldenthal (SUA), intitulată Viziune și experiență în muzica de film. Echilibru şi exces în compoziţie, urmată de o Masă Rotundă cu compozitori români: Doina Rotaru, Dan Buciu, Cornel Ţăranu, Octavian Nemescu, Ulpiu Vlad, Mihaela Vosganian, Viorel Munteanu.

(w670) Bela Barto

Bela Bartok şi Povestea prinţului cioplit în lemn

La ora 18:00, în secţiunea Alte Evenimente, la Teatrul Odeon puteţi urmări spectacolul Béla Bartok şi Povestea prinţului cioplit în lemn, prezentat de Asociația Clasic e fantastic și Teatrul Odeon

Regia: Monica Ciută

În distribuție: Valeria Cristia, Filip Ristovski, Irina Sârbu, Alexandra Laura Badea, Alexandru Unguru, Monica Ciută

Violonistă: Monica Buștean

Pianistă: Raluca Ouatu

Scenografie si costume: Valeria Cristia și Sânziana Tarța Text: Cristina Sârbu

Consultant de specialitate: Cristina Sârbu

Spectacol cuprins în Anul Internațional Bartók

În Piaţa Festivalului vă veţi putea bucura de transmiterea în direct, de la Sala Palatului, a concertului susţinut de Israel Philharmonic Orchestra sub bagheta lui Zubin Mehta

(w670) Corul Madr

Corul Madrigal-Marin Constantin

La Ateneul Român, seria Concertele de la Miezul Nopţii vă prilejuieşte întâlnirea, la ora 22:30, la Atemneul Român, cu Ensemble Instrumental de Paris şi Corul “Madrigal - Marin Constantin”.

Dirijor: Cristian Ciucă. Dirijorul Corului: Anna Ungureanu. Solişti: sopranele Olga Peretyatko-Mariotti, Khatouna Gadelia, tenorul Marius Vlad Budoiu, basul Adrian Sâmpetrean şi organista Simona Săndulescu

În program:

Mozart„Exultate Jubilate” KV 165

MozartMarea Misă în do minor K 427 (417a)

Marius Vlad Budoiu s-a născut în Cluj-Napoca, oraș în care a absolvit Liceul German, apoi Academia de Muzică. A fost îndrumat spre o carieră vocală de tatăl său, baritonul Ion Budoiu, de Edith Simon şi Gheorghe Roșu. După încheierea studiilor, Marius Vlad Budoiu a activat ca solist la Opera Română din Cluj.

A debutat la 21 de ani în repertoriul vocal-simfonic cu lucrarea Simfonia a IX-a de Beethoven, la Filarmonica din Târgu Mureș, apoi, în repertoriul de operă în rolul Lenski (Evgheni Oneghin), la Opera Maghiară din Cluj. În 1995, a câștigat Premiul I la Concursul Traian Grozăvescu (Lugoj) și la Concursul Mozart (Cluj). Anul 1996 i-a adus Premiul III la Concursul de Lied Robert Schumann (Zwickau), iar anul 1997 Premiul I la Concursul Internațional Hariclea Darclée din Brăila.

(w670) Christian

Christian Ciuca

(w670) Soprana Ol

Soprana Olga PeretyatkoMariotti

Primele roluri pe scena Operei Române din Cluj au fost Rodolfo (La Bohème de G. Puccini) și Alfredo (La Traviata de G. Verdi). Itinerariul său artistic a continuat printr-o serie de roluri mozartiene: Don Ottavio (Don Giovanni), Tamino (Die Zauberflöte) și Idomeneo (Idomeneo). Repertoriul său a cuprins în timp roluri ca Jose (Carmen), Radames (Aida), Canio (Pagliacci) și Calaf (Turandot).

Este tenorul român cu repertoriul cel mai vast şi singurul din România care a reușit cu succes să intre în repertoriul de tenor dramatic și care abordează roluri ca Otello (Otello), Samson (Samson et Dalila) sau Lohengrin (Lohengrin).

Cu rolul Tamino și-a făcut debutul pe scena Operei Naționale din București, în 1996, participând ulterior la turneul acesteia în Anglia. În lucrările abordate de Marius Vlad Budoiu se regăsesc creații de la Händel (Messiah, Judas Maccabeus, Israel in Ägypten) la compozitori ai secolului XX. Fiind un muzician complex, este solicitat de către autorii contemporani pentru numeroase lucrări în primă audiție.

A cântat în Anglia, Franța, Spania, Italia, Germania, Belgia, Olanda, Austria, Elveția, Ungaria, Bulgaria, Serbia, Polonia, Cehia, Slovacia, Turcia și Japonia.

Pe lângă activitatea solistică, Marius Vlad Budoiu este Doctor în Muzică și predă de 15 ani la Academia de Muzică din Cluj.

În 2010 a primit două premii importante: Premiul Revistei VIP pentru Cel mai bun solist de operă al anului 2010 și Premiul de Excelență la Galele 10 Pentru România, pentru întreaga activitate artistică și pedagogică.

Specializată în arta dirijorală sub atenta observație a renumiților muzicieni Marin Constantin și Sharon Hansen (SUA), Anna Ungureanu a susținut concerte în România, Germania, Rusia, Japonia, Turcia, Serbia, Cehia, Macedonia, Bulgaria, Polonia și Belgia. Începând din anul 2011, Anna Ungureanu, doctor în muzică și unul dintre dirijorii Madrigalului, ocupă poziția de Director Artistic și Dirijor Principal al Programului Național Cantus Mundi inițiat de dirijorul Ion Marin, ce are ca scop impulsionarea, susținerea și promovarea mișcării corale la nivelul tuturor instituților de învățământ din România. Experiența profesională obținută în preajma fondatorului Corului Național de Cameră Madrigal, maestrul Marin Constantin, alături de care a petrecut aproape 9 ani, o recomandă ca discipol și continuator al legendarului muzician.

(w670) Tenorul Ma

Tenorul Marius Vlad Budoiu

Corul Naţional de Cameră Madrigal este o emblemă a vieţii muzicale românesti, formaţie profesionistă înfiinţata în 1963 de dirijorul Marin Constantin. În 50 de ani de existenţă artistică a reprezentat România în lume, devenind un adevărat ”brand de ţară”. Madrigalul are un concept unic prin sonoritatea specifică, amplasamentul stereofonic în scenă, costumele de epocă medieval vest-europeană recent înnoite de designerul Doina Levintza, și bogatul său repertoriu, care cuprinde muzica Renaşterii europene, documente bizantine, bijuterii ale muzicii clasice româneşti, tradiţionalele colinde, compoziţii contemporane şi lucrări vocal instrumentale.

A susţinut peste 4.100 de concerte în ţară şi pe scene prestigioase din Europa, SUA, Japonia, Turcia, Coreea etc., cucerind elogiile criticii muzicale românesti şi internaţionale, primind numeroase premii şi distincţii, culminând cu titlul „Bun al Patrimoniului Cultural Universal UNESCO”(Paris-1992).

(w670) Basul Adri

Basul Adrian Sâmpetrean

(w670) Organista

Organista Simona Sandulescu

Prestigioasa activitate a Madrigalului se regăseşte în 46 de CD-uri înregistrate de Casa Electrecord, CD-ul Mysterium cu Angela Gheorghiu, London Philarmonic Orchestra şi dirijorul Ion Marin (Casa DECCA, 2006), 24 de filme de scurt metraj şi filme de televiziune realizate între anii 1967-2010 în România, Italia, Belgia, Franţa, Germania, Olanda, Japonia, Macedonia, filmul Cântecele Renaşterii – regizor Mirel Ilieşu distins cu Marele Premiu Palme d’Or la Festivalul Internaţional de la Cannes-1968, producţia BBC cu Angela Gheorghiu la Mănăstirile din Bucovina. În domeniul vocal-simfonic cameral a colaborarat cu dirijori şi orchestre prestigioase – Orchestra Sinfonietta din Berlin şi Filarmonica din München dirijate de Ion Marin, Orchestra Simfonică de Cameră din Bremen dirijor Louis Langree, cu soprana Natalie Dessay , Orchestra Concertgebouw din Amsterdam dirijor Ferdinand Leitner, Virtuozii din Bucureşti - dirijor Horia Andreescu.

În perioada 2011-2014 Corul Naţional de Cameră Madrigal a fost dirijat de Voicu Popescu, iar în prezent este condus de Anna Ungureanu.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel