Ministerul Transporturilor a primit câteva propuneri privind noile contracte de servicii publice pentru transportul feroviar de călători. Propunerile depuse de Transferoviar Cluj și Regio Călători Brașov sunt identice.
Compania clujeană Interregional atrage atenția că, de la data de 1 ianuarie, operatorii privați prestează serviciile publice fără a avea încheiate contracte de servicii publice și fără a fi asigurată decontarea acestora. Operatorul avertizează că e vorba de un „blocaj iminent" la asigurarea continuității serviciului public „generată de lipsa de finanțare a activității".
Operatorul arădean menționat este nemulțumit de calitatea reglementării în sine, potrivit clubferoviar.ro. În luarea de poziție, directorul general Liviu Pescărașu acuză introducerea unor articole anexe pentru care nu este identificată utilitatea. „Multe dintre acestea nu reflectă realitatea din piața de transport feroviar fiind practic de determinat la începutul contractului sau ulterior (spre exmplu cost cost întreținere/tren-kilometru, cost de depreciere/tren-km)", spune el.
Pescărașu atrage atenția că lipsește definirea trenului Intercity, fapt pentru care în următorii patru ani sunt șanse nule să vedem aceste trenuri circulând.
Conform sursei citate, o situație aparte este cea a primilor doi operatori privați ca mărime, Regio Călători Brașov și Transferoviar Cluj. Au trimis propuneri identice, au schimbat doar antetul și elementele de identificare a firmelor lor. Cei doi operatori solicită elaborarea unui contract de servicii identic cu cel din perioada 2016-2019 cu considerarea mecanismului de calcul a compensației publict de ARF la finele anului trecut. Operatorii insistă pe menținerea sistemului de acordare a compensațiilor pe indicatorii tren – km si călători – kilometru.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu