James Cameron, regizorul filmului Titanic din 1997, a vorbit despre submersibilul Titan, care, potrivit Gărzii de Coastă, a suferit o implozie când se îndrepta către epava Titanicului.
Regizorul James Cameron a efectuat 33 de scufundări cu submersibilul la epava Titanicului, conform BBC.
În 2012, Cameron a folosit o altă tehnologie pentru expediția submersibilă Deepsea Challenger în Pacific, care l-a dus la 10.912 m (35.800 ft), cea mai mare adâncime cunoscută, în Groapa Marianelor. Comparativ, epava Titanicului este la 3.810 de metri.
Cameron a spus că atunci când a aflat că submersibilului i s-a defectat atât navigația, cât și comunicarea, a știut că este a fost vorba de un dezastru.
„Am simțit în oase ce s-a întâmplat. Cu electronicele submarinului defectate, cu sistemul său de comunicații defect și cu transponderul de urmărire defectat simultan – submarinul a dispărut”, a spus regizorul.
El a spus că luni, când a auzit că submarinul a dispărut, a sunat cunoscuți din comunitatea celor care cunoșteau despre ce e vorba cu submersibilele.
„În aproximativ o oră am avut următoarele fapte. Erau în coborâre. Erau la 3.500 de metri și se îndreptau spre fund la 3.800 de metri. Comunicațiile lor au picat, iar navigația a picat – și am spus instantaneu, nu poți să pierzi comunicațiile și navigația împreună fără un eveniment catastrofal extrem sau un eveniment catastrofal de mare energie. Și primul lucru care mi-a venit în minte a fost o implozie“, a punctat James Cameron.
Joi, un oficial al Marinei SUA a declarat partenerului BBC CBS News că marina a detectat „o anomalie acustică compatibilă cu o implozie” la scurt timp după ce Titan a pierdut contactul cu suprafața.
Oficialul a spus că informațiile au fost transmise echipei Gărzii de Coastă din SUA, care le-a folosit pentru a restrânge raza zonei de căutare.
Cameron a sugerat că a existat o „ironie groaznică” în pierderea submersibilului Titan și a echipajului său, comparându-l cu pierderea Titanicului, în 1912.
„Acum avem o altă epavă care s-a bazat, din păcate, pe aceleași principii de a nu ține cont de avertismente”, a spus el.
„OceanGate au fost avertizați”, a continuat regizorul.
Cameron a spus că mai multe persoane din comunitatea de scufundare profundă au trimis o scrisoare către OceanGate în care precizau că respectiva companie „merge pe o cale a catastrofei”.
O scrisoare trimisă către OceanGate de Marine Technology Society (MTS) în martie 2018 și obținută de New York Times a afirmat că „actuala abordare „experimentală” adoptată de OceanGate... ar putea duce la rezultate negative (de la minore la catastrofale)”.
Separat, documentele instanței americane arată că un fost angajat al OceanGate a avertizat despre potențiale probleme de siguranță cu nava încă din 2018.
Documentele arată că David Lochridge, directorul de operațiuni maritime al companiei, și-a exprimat îngrijorările într-un raport de inspecție. Totuși, cofondatorul OceanGate a insistat că Titan a fost supus unor teste riguroase.
Guillermo Sohnlein, care a părăsit compania acum 10 ani, a declarat pentru BBC că programul de dezvoltare de 14 ani a fost „foarte robust”.
„Orice expert care are în vedere acest lucru, inclusiv domnul Cameron, va admite, de asemenea, că nu a participat la proiectarea submersibiluluim construcția acestuia și cu siguranță nu a participat la programul riguros de testare prin care a trecut”, a spus el.
Submersibilul Titan nu a fost certificat, dar acest lucru nu este obligatoriu.
Într-o postare pe blog despre certificarea submersibilului, din 2019, compania a spus că modul în care a fost proiectat Titan nu face parte din sistemul acceptat - dar „nu înseamnă că OceanGate nu îndeplinește standardele acolo unde se aplică”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News