Reglementarea numărului de ore la clasă şi soluţionarea problemei violenţei psihologice - bullying, proiect adoptat de Senat

Plenul Senatului a adoptat, luni, în calitate de Cameră decizională, un proiect legislativ care vizează reglementarea numărului de ore la clasă, în funcţie de vârstă, şi introducerea unor sesiuni de pregătire a personalului didactic asupra problemelor legate de violenţa psihologică - bullying, în vederea dobândirii de competenţe în identificarea acestora şi a capacităţii de aplicare a unor strategii educaţionale potrivite, scrie Agerpres.

Măsura completează modernizarea programei prin regândirea bugetului de timp alocat învăţării, din perspectiva implicaţiilor pe care le au planurile-cadru de învăţământ şi conţinutul curricular al programelor şcolare, dar şi practicile didactice asupra timpului personal al elevilor, se arată în expunerea de motive a proiectului.

Una dintre modificările la proiectul iniţiat de senatori PSD prevede că "numărul de ore alocat disciplinelor din planurile-cadru de învăţământ este în medie de 20 de ore pe săptămână la învăţământul primar, în medie de 25 de ore pe săptămână la învăţământul gimnazial şi în medie de 30 de ore pe săptămână la învăţământul liceal. Aceste ore sunt alocate atât pentru predare şi evaluare, cât şi pentru învăţarea în clasă, asistată de cadrul didactic, a conţinuturilor predate", este una dintre modificările aduse proiectului iniţiat de senatori de la PSD.

Potrivit altui amendament admis odată cu raportul, "violenţa psihologică - bulliyng-ul este acţiunea sau seria de acţiuni fizice, verbale, relaţionale şi/sau cibernetice, într-un context social dificil de evitat, săvârşite cu intenţie, care implică un dezechilibru de putere, au drept consecinţă atingerea demnităţii ori crearea unei atmosfere de intimidare, ostile, degradante, umilitoare sau ofensatoare, îndreptate împotriva unei persoane sau grup de persoane şi vizează aspecte de discriminare şi excludere socială, care pot fi legate de apartenenţa la o anumită rasă, naţionalitate, etnie, religie, categorie socială sau la o categorie defavorizată ori de convingerile, sexul sau orientarea sexuală, caracteristicile personale, acţiune sau serie de acţiuni, comportamente ce se desfăşoară în unităţile de învăţământ şi în toate spaţiile destinate educaţiei şi formării profesionale".

O altă modificare la propunerea legislativă pentru modificarea art.66 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011 vizează asigurarea accesului la învăţământul general obligatoriu, sens în care "unităţile de învăţământ preuniversitar au obligaţia de a înscrie persoanele care nu deţin un cod numeric personal".

Senatul este Cameră decizională.

Legea în cauză, adoptată anterior de cele două Camere, a fost retrimisă în Parlament pentru reexaminare la solicitarea preşedintelui Klaus Iohannis.

"Deşi proiectul cuprinde măsuri foarte bune privind combaterea bullying-ului, precum şi o serie de măsuri menite a creşte accesul la educaţie a unor categorii de copii care nu aveau acces până acum - măsuri de care sistemul educaţional românesc are nevoie - considerăm că intervenţiile legislative care vizează stabilirea numărului de ore alocat disciplinelor din planurile-cadru de învăţământ, fiind incomplete în reglementare, prezintă neclarităţi, ceea ce impune reexaminarea de către Parlament a conţinutului normativ al acestora", se precizează în cererea de reexaminare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel