EXCLUSIV  Regulă esențială pentru ȘOFERI, UITATĂ de legislația României. Titi Aur: NIMENI nu știe să răspundă. Atunci, ești VINOVAT!

Regula uitată pentru șoferi. Titi Aur dă cărțile pe față/ foto pixabay
Regula uitată pentru șoferi. Titi Aur dă cărțile pe față/ foto pixabay

Titi Aur trage un semnal de alarmă cu privire la legislația rutieră din România și pune tuturor o întrebare la care nimeni nu știe să răspundă. Care este distanța regulamentară în mers față de un autovehicul din față? Legislația din România nu prevede așa ceva, dar în străinătate sunt legi date în acest sens, iar dacă sunt încălcate se aplică sancțiuni drastice. 

Pilotul profesionist Titi Aur a vorbit în exclusivitate pentru DC News despre problemele școlilor de șoferi din România, legislația rutieră învechită, dar și despre reguli esențiale de circulație care nu se regăsesc în regulamentele rutiere din România. Mai mult, Titi Aur explică și cine ar trebui să se ocupe de îmbunătățirile programelor și a metodelor de testare. 

”Eu susțin, probabil că sunt printre puținii, dacă nu singurul care susține asta, că principala cauză a accidentelor în România este lipsa de educație și de înțelegere a condusului în siguranță, a condusului defensiv. Când vorbim de acordarea permisului de conducere avem următoarele probleme. Cel care se duce la școala de șoferi nu știe ce să ceară. Adică nu spune: ”bună ziua, am venit să învăț să conduc”, ci spune: ”bună ziua, am venit să mă ajutați să obțin un permis de conducere sau vreau un permis de conducere”. Așa știe el. Ca să conducă, crede că îi trebuie doar permis de conducere.

Școlile de conducere sunt învechite

 

Școala de șoferi astăzi, în România, e la nivelul anilor 60-70. Am toate argumentele să spun asta pentru că din programa școlii de șoferi nu învață cursantul decât acele elemente simple, banale, să plece de pe loc, să semnalizeze, să se oprească la stop și să meargă pe dreapta și deja e bun de șofer. Nu se învață partea de conducere defensivă și partea tehnică a mașinii. Programa de școală ar trebui îmbunătățită. La întrebările tehnice, încă avem în chestionarele de mecanică, adică acum în august 2021, întrebări despre carburator, despre delcou, despre fișele de la bujii, deci întrebări care sunt valabile la mașinile până în anii 80, începutul anilor 90 că în prezent mașinile nu mai au așa ceva, dar întrebările au rămas acolo”, a explicat Titi Aur. 

Care este distanța regulamentară ce trebuie respectată în mers?

 

Titi Aur a vorbit și despre distanța regulamentară ce ar trebui respectată în mers, față de un autovehicul din fața noastră. O regulă esențială, dar care nu este menționată în legislația din România. 

”Auzim autoritățile, și poliția rutieră și pe știri, că spun că s-a întâmplat un accident pentru că nu s-a respectat distanța regulamentară. Vine întrebarea acum, care e distanța regulamentară? Știe cineva în România să îmi spună care e distanța regulamentară în mers? Vreau să spun că în legislație, în modul de a învăța șoferii și modul de a examina șoferii este atât de învechit și atât de inhibat încât nimeni nu își pune întrebări, nimeni din cei care răspund de povestea asta, adică Ministerul Transporturilor, pentru că acolo este și școlarizarea și siguranța rutieră, deși mulți au impresia că e la MAI, la Poliția Rutieră, dar siguranța rutieră este în curtea Ministerului Transportului.

În nicio lege din România nu există stipulat ce distanță trebuie păstrată regulamentar în mers față de mașina din față. Dar în lumea civilizată, acolo unde înveți să conduci și acolo unde există școli de șoferi, vă dau exemplu Suedia, Germania, este regulă de circulație, iar distanța regulamentară acolo este jumătatea în metri a vitezei pe care o ai. Adică, la 100 km/h trebuie să ai o distanță de 50 metri, la 60 km/h, trebuie să ai minim 30 de metri distanță. Dacă te prinde că ai distanța mai mică te sancționează. Dacă faci accident și se constată că ai avut distanța mai mică atunci ești vinovat. La noi nici măcar nu se pune problema, dar noi le spunem la cei de pe șosea să respecte distanța regulamentară.

Cine se face vinovat de accidentele din România?

 

Nimeni nu își pune problema cum să învățăm corect șoferii să conducă. În primul rând trebuie schimbată programa în școlile de șoferi și trebuie schimbată și metoda de examinare. Că degeaba schimbi programa dacă nu schimbi și modul de examinare. Există o echipă în Ministerul Transporturilor, în frunte cu o doamnă, de prin 2008, mare șefă acolo, care se opune categoric la orice schimbare. Din punctul meu de vedere, ei sunt autorii morali ai accidentelor de pe stradă”, a declarat Titi Aur în exclusivitate pentru DC News

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel