Președintele Federației operatorilor români de transport (FORT), Augustin Hagiu, a explicat, pentru DC News, dezastrul care se va abate asupra transportatorilor români, după ce Comisia TRAN a Parlamentului European a aprobat marți acordul pentru reforma sectorului de transport rutier.
'Asta înseamnă că ieșim din ceea ce reprezintă competiția cu transportatorii vestici. Există două soluții la Pachetul de Mobilitate dacă va rămâne și va produce efecte în această formă. Fie îți faci firmă în străinătate, deja au început să curgă ofertele pentru firme specializate, care, vezi Doamne, ajută firmele românești să își deschidă business în Germania, fie închizi firma pentru că șoferii pleacă. De ce vor pleca șoferii români? Pentru că atâta timp cât nu mai ești competitiv, nu mai poți să iei comenzi, nu mai poți să îți onorezi clienții din Europa. Automat vei intra în incapacitate de plată, te duci către insolvență, faliment.' a spus Hagiu pentru DC News.
'Este un context extrem de dificil. Prin astfel de măsuri, concurența pe care o făceau transportatorii bulgari, români și polonezi dispare pentru transportatorii vestici, care vor avea din ce în ce mai mult nevoie de șoferi, în plus față de ce au luat până acum. Vorbim despre o cifră aproximativă de 30.000 de șoferi doar din România, în ultimii 10 ani. Acest sector de activitate se duce de râpă. Influența în PIB este enormă. Va fi un cutremur și în ceea ce înseamnă bugetul României.'
'Să ne întoarcem în timp la momentele pe care România le-a pierdut pe acest Pachet de Mobilitate. Poate atunci când ministrul Transporturilor a făcut un pas în lateral și s-a abținut de la vot, poate atunci când o parte dintre europarlamentarii români dormeau pe acest subiect, sau atunci când am avut președinția Uniunii Europene...
Pe plan intern putem și trebuie luate acele măsuri prin care România nu mai este o piață de desfacere pentru Occident. România trebuie să producă, să aibă investiții și trebuie o salarizare la nivel european. Trebuie să impunem tuturor companiilor multinaționale, care desfășoară activități, atât în țara de origine, cât și în România, să plătească angajații români la același nivel ca salariații din țara de origine. Nu este imposibil. Țările din Europa de Vest au făcut acest lucru, te obligă să plătești salariul din țara respectivă. Ar trebui să schimbăm tot ce înseamnă politică românească. Sunt lucruri serioase. Aceasta trebuie să facem noi!' a declarat președintele Federației operatorilor români de transport (FORT), Augustin Hagiu, pentru DC News.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News