Răzvan Pascu, consultant marketing turistic, a pus o întrebare cheie în contextul redeschiderii turismului din mai multe ţări europene.
"Cred că ar trebui investigat care este raționamentul prin care de la 1 Iunie este permis transportul de călători internațional terestru (cu autocare) și cel feroviar, dar cel cu avionul nu.
Care este explicația? Riscul să stai 2 zile cu cineva în autocar din Spania și până în România nu este același (sau mai mare) comparativ cu a stă cu cineva 3 ore în avion?
Mi se pare ciudat că zborurile comerciale cu prețuri decente sunt suspendate, dar apar tot mai multe curse charter, "zboruri speciale", la niște prețuri de 300-400 euro de persoană. Numai TAROM a anunțat "zboruri speciale" în această perioada din București spre Amsterdam, Barcelona, Roma, Viena, Londra, Frankfurt, Paris, Bruxelles, Munchen, Frankfurt.
Dacă zborurile comerciale ar fi permise, țînând cont de cererea nu foarte mare din acest moment, avioanele ar fi aproape goale dacă ar zbura multe companii. Acum însă, pe "zborurile speciale" e bătaie și zborurile astea sunt full. Cum e mai bine?
Toți cei care intră în România din străînătate acum oricum sunt obligați să se izoleze la domiciliu, deci care e riscul? Mai bine să îi lași să se chinuie 2 zile pe drumuri și să îi umilești în vama Nădlac?
De ce nu sunt permise zboruri comerciale nici măcar spre țări care nu mai au cazuri sau au foarte puține cazuri de COVID? Adică de ce aproape toate țările sunt băgate în aceeași oală? Oare doar din lenea de a face un plan și o verificare amănunțită și punctuală pe fiecare țară în parte?
Autoritățile trebuie să înțeleagă că oamenii călătoresc cu avionul și din alte motive decât turismul de leisure: pentru job, pentru studii, pentru consult medical și probleme de sănătate, etc." a scris Răzvan Pascu pe Facebook.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu