Consiliul de Administraţie al Renault ar urma să decidă marţi începerea negocierilor de fuziune cu Fiat Chrysler Automobiles (FCA), o tranzacţie care ar putea duce la crearea unui gigant auto cu operaţiuni în Europa, SUA şi Japonia, transmit DPA, Reuters şi AFP.
Producătorul auto italo-american Fiat Chrysler a propus săptămâna trecută o fuziune de peste 35 de miliarde de euro cu Renault, care va crea al treilea lider global, după Volkswagen şi Toyota. Piaţa de bază a Renault este Europa, dar compania are o prezenţă bună şi în Asia, prin alianţa cu producătorii auto niponi Nissan şi Mitsubishi, în timp ce FCA are o prezenţă puternică în America de Nord şi America Latină.
Oferta a fost bine primită de pieţele financiare iar ministrul francez de Finanţe, Bruno Le Maire, a declarat că o astfel de tranzacţie ar aduce împreună branduri de top, cum ar fi Alfa Romeo, Jeep, Maserati, Renault, Dacia şi Lada şi ar reprezenta 'o oportunitate reală pentru industria auto din Franţa'. După discuţiile preliminare de săptămâna trecută, directorii Renault ar urma să se întâlnească marţi pentru a decide dacă vor demara negocieri oficiale, aşa cum se aşteaptă majoritatea analiştilor. Entitatea combinată ar produce anual 8,7 milioane de vehicule şi ar avea o capitalizare bursieră de aproximativ 36 miliarde de euro (40 miliarde de dolari). Dar Renault are deja o alianţă cu firmele nipone Nissan şi Mitsubishi, iar un mega-grup combinat ar fi de departe cel mai mare producător auto global, cu vânzări anuale de aproximativ 15 milioane de vehicule, depăşind Volkswagen şi Toyota, care vând fiecare aproximativ 10,6 milioane de unităţi.
Unii analişti consideră că fuziunea ar fi benefică alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi datorită prezenţei solide a Chrysler pe pieţele din America de Nord, unde Renault şi firmele nipone sunt relativ slab reprezentate. În schimb, Fiat Chrysler speră să beneficieze de tehnologia de ultimă oră a Renault şi Nissan pentru vehiculele electrice, domeniu în care sunt lideri globali. Informaţiile din presă indică că preşedintele noii entităţi ar putea fi actualul preşedinte al Fiat, John Elkann, nepotul fostului preşedinte al Fiat, celebrul Gianni Agnelli.
Directorul general al Renault, Thierry Bollore, va conduce noua entitate, al cărei sediu va fi în Olanda şi va fi listată la bursele din Paris, Milano şi New York. Guvernul francez este cel mai mare acţionar al Renault, cu o participaţie de 15%. Franţa trebuie să-şi protejeze propriile sale interese şi locurile de muncă oricare ar fi condiţiile fuziunii dintre Renault şi Fiat, chiar dacă participaţia deţinută de stat la Renault va fi automat redusă, a afirmat săptămâna trecută ministrul de Finanţe, Bruno Le Maire. Guvernul de la Paris încearcă să obţină 'patru garanţii' din acordul Renault/Fiat, inclusiv protejarea locurilor de muncă franceze, asigurarea unei bune reprezentări a Franţei în Consiliul de Administraţie al noii entităţi şi garantarea faptului că Renault/Fiat va fi lider în dezvoltarea bateriilor pentru vehicule electrice, a declarat Le Maire. Acesta a confirmat că, în cazul realizării tranzacţiei, participaţia deţinută de stat la Renault va scădea la 7,5%, de la 15% în prezent. Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan a fost extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană, informează Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News