Renault, Nissan şi Mitsubishi își adâncesc alianța. Producătorii auto susțin diminuarea costurilor și majorarea producției. Acesta rămâne cel mai mare grup auto din lume.
Deşi companiile colaborează de mult timp într-o serie de domenii, cele mai recente iniţiative tind să extindă cooperarea în domeniul dezvoltării produselor, având societăţi mixte pe fiecare segment de piaţă.
Control deplin al liniilor de producție și design
Carlos Ghosn, directorul general al alianţei, a afirmat că fiecare companie "va continua să aibă controlul deplin al liniilor lor de producţie şi design".
"Dar oamenii care, din punct de vedere tehnic, răspund de aceste probleme, vor lucra sub o conducere unică, pentru a ne asigura că toate categoriile la care lucrăm sunt folosite, ceea ce va reduce costurile alianţei", a adăugat Ghosn.
Vânzări și profituri record
Au fost numiţi lideri de proiecte în domeniul ingineriei, producţiei, achiziţiilor şi dezvoltarea afacerilor.
Luna trecută, Renault a raportat vânzări şi profituri record pentru 2017, ceea ce consolidează poziţia directorului general Carlos Ghosn în faţa solicitărilor Guvernului francez pentru un plan clar de succesiune şi o mai mare integrare cu partenerul japonez Nissan.
Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile cu 10,6 milioane de unităţi, mai mult decât Volkswagen şi Toyota. Alianţa regrupează zece mărci de automobile, 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.
[citeste si]
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu