Renault şi Nissan, date în judecată pentru un motor folosit şi de Dacia

Fotografie de la EKATERINA BOLOVTSOVA, Pexels
Fotografie de la EKATERINA BOLOVTSOVA, Pexels

Companiile auto Renault şi Nissan au fost date în judecată în Franţa, din cauza unui motor cu care sunt echipate şi modele Dacia. 

Este vorba despre unitatea 1.2 TCe, care se regăsește și pe unele dintre modelele Dacia. Problema acestui propulsor este legată de consumul excesiv de ulei, ceea ce poate provoca probleme de fiabilitate. Unitatea este comercializată și sub denumirea de 1.2 DiG-T pe modelele Nissan, scrie promotor.ro.

Peste 1000 de persoane au avut probleme cu motorul

Este vorba mai exact de unitățile produse de Renault și Nissan în perioada 2012-2016. Modelele care s-ar fi confruntat cu această problemă ar fi Renault Clio IV, Renault Captur, Renault Scenic, Dacia Duster I și Dacia Lodgy.

Deocamdată, clienții lui Leguevaques nu încearcă să obţină despăgubiri financiare. Dar, ca un prim pas, aceștia încearcă să obţină dovezi pentru revendicările lor. Ei spun că producătorii ar fi trebuit să demareze o procedură de rechemare în service atunci când au descoperit că există probleme la motoarele pe benzină de 1,2 litri. Acesta a fost utilizat pe circa 400.000 de vehicule din Europa, între octombrie 2012 şi iunie 2016.

Cei de la Renault au recunoscut nu demult că acest tip de motor, produs în Spania şi în Marea Britanie, consumă prea mult ulei. Francezii au precizat la momentul respectiv că aceasta nu reprezintă un risc din punct de vedere al siguranţei rutiere. Nici o procedură oficială de rechemare în service nu a fost demarată de organismele de reglementare, mai arată sursa citată.

Un jurnalist britanic, nemulţumit de Dacia Duster. Cinci defecte descoperite

Jurnalistul britanic Mat Watson, de la CarWow, a făcut un test drive cu Dacia Duster, însă maşina nu l-a impresionat. Iată cinci defecte descoperite de acesta. 

Prima eroare de design în Dacia Duster este reprezentată de suportul de pahare, care este localizat prea aproape de levierul frânei de mână. De asemenea, în cazul în care cotiera este extinsă pentru mai mult suport al braţului, aceasta poate acoperi pahar din suport, conform Promotor.ro.

În al doilea rând, arată Mat Watson, uşile nu acoperă pragurile, astfel că acestea se pot murdări dacă maşina circulă prin zone cu noroi. 

Printre alte defecte descoperite, Mat Watson a evidenţiat tabloul de siguranţe din torpedou, care micşorează capacitatea de depozitare.

Nici modul în care se deschide clapeta rezervorului nu a fost pe placul britanicului. Aceasta trebuie acţionată printr-o manetă aflată în maşină, în dreptul şoferului, motiv pentru care, consideră Watson, este îngrădită uşurinţa cu care se alimentează maşina. 

Nu în ultimul rând, jurnalistul a criticat modul în care se deschid geamurile la Duster. Dacă la geamul şoferului, deschiderea se face automat, în ceea ce priveşte geamul pasagerului, butonul trebuie ţinut apăsat până când se termină deschiderea geamului. 

Maşinile Dacia, printre cele mai puţin recomandate SH-uri. Şanse mari să se strice după câteva mii de km

Iată care sunt maşinile la mâna a doua pe care nu ar trebui să le cumperi niciodată, conform Raportului TUV 2021. 

Raportul se referă doar la maşinile produse în ultimii 3 ani, însă chiar şi aşa modelele Dacia sunt la coada clasamentului, din cauza defectelor care apar la un număr relativ redus de kilometri parcurşi. 

Printre cele mai bune maşini uzate se numără Mercedes Benz GLC, Opel Insignia, Audi Q2, Hyundai I30 sau Mazda CX-3. 

La coada clasamentului se află toată modelele Dacia, dar şi Fiat Punto, Renault Kangoo, Ford S-Max, Ford Galaxy sau Ford Mondeo. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel