Brandul Dacia s-a dovedit un succes neaşteptat în Europa de Vest, unde a compensat vânzările mai slabe ale modelelor Renault mai scumpe. Livrările mondiale ale Renault de modele fără pretenţii au urcat cu 28% în 2010, de trei ori mai mult faţă de avansul înregistrat în cazul modelelor mai scumpe, şi au reprezentat peste un sfert din volumul total, comparativ cu 15% în 2007. Renault va experimenta în Europa un program de vânzare a modelelor Dacia prin Internet, pentru a pregăti lansarea anul viitor a unui program mai larg, care să protejeze poziţia de lider a grupului francez pe piaţa automobilelor low-cost faţă de concurenţi precum Peugeot.
"Vânzările prin Internet vor deveni rapid o realitate. Mulţi dintre clienţii noştri ştiu deja ce vor înainte de a păşi în showroom-uri, astfel încât înfiinţarea unui canal de vânzări online este justificată", a declarat într-un interviu Gerard Detourbet, şeful programului Entry pentru produse low-cost al Renault, informează Mediafax.
Peugeot, cel mai mare producător auto francez, analizează crearea unui sistem de vânzare numai prin Internet destinat vehiculelor care vor fi construite în colaborare cu China Changan Automobile Group, a declarat în această săptămână directorul de vânzări al grupului, Jean-Marc Gales, la Salonul Auto de la Geneva. Combinată cu maşinile ieftine lansate de companii asiatice, iniţiativa Peugeot concurează Dacia Sandero şi alte modele ieftine care contribuie la creşterea vânzărilor Renault.
"Am pornit de la ideea că Dacia va fi lăsată în pace maxim patru, cinci ani, înainte de intensificarea concurenţei. Am ştiut că nu vom fi singuri pe piaţă la nesfârşit", a spus Detourbet.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News