Airbus trece prin cea mai mare reorganizare din ultimul deceniu. Astfel, fabrica de la Ghimbav va fi vândută, iar Premium Aerotec desființată și integrată grupului Airbus.
Airbus trece prin cea mai amplă reorganizare a producției de avioane. Practic, producția pieselor mari, care anterior fusese externalizată către anumite filiale, gen Premium Aerotec sau Stelia Aeroispace, va fi parte integrată a grupului, a anunțat ieri Airbus.
În Germania, filiala furnizorilor Premium Aerotec, aflată în vânzare de ani de zile, urmează să fie integrată în mare parte în Grupul Airbus până la începutul anului viitor. Noua companie responsabilă de asamblarea structurii aeronavelor cu aproximativ 7.000 de angajați unește angajații Premium Aerotec din Bremen, Nordenham și Augsburg cu cei din unitățile Airbus din Stade și Hamburg.
Fabricile Premium Airbus care produc piese mici pentru construcția de aeronave civile și militare, cum este fabrica de la Brașov, vor fi grupate într-o altă companie, alături de fabricile din Varel și Augsburg, după care ar urma să fie vândute unui alt producător.
Și în Franța, Airbus reorganizează producția de fuselaje în St Nazaire și Nantes: filiala furnizorului Stelia Aerospace va fi integrată în Airbus. Franța este responsabilă pentru partea din față a fuselajului aeronavei, Germania pentru partea din spate. Aerodinamica fuselajului aeronavei este mai importantă decât înainte. Integrarea ar trebui să „simplifice controlul și interfețele într-o nouă structură industrială”, a spus Airbus. Zona ar trebui să fie „mai slabă și mai flexibilă” în același timp. Cu toate acestea, nu se va pune accent pe reducerea numărului de locuri de muncă, a subliniat un purtător de cuvânt, precizează BizBrașov.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu