Reorganizarea ANAF, o metodă de a-l scoate elegant pe Blejnar din schemă

blejnar
blejnar

Ministrul Finanţilor, Bogdan Drăgoi, a declarat că ANAF va trece printr-o amplă reorganizare, mai profundă decât în Bulgaria, care va cumprinde atât optimizarea numărului de administraţii fiscale, cât şi întreg sistemul IT, pe baza unei evaluări a Băncii Mondiale, care va propune şi măsurile.

În realitate această organizare ar putea fi o metodă bună, fără scandal, de a-l scoate pe Blejnar de la şefia ANAF, având în vedere că intituţia nu a adus două miliarde de euro la bugetul de stat, bani care ar fi trebuit să fie obţinuţi prin combaterea evaziunii fiscale.

Rtv anunţa în luna martie că premierul Ungureanu ar vrea să-l înlocuiască pe Blejnar din fruntea ANAF, dar mai mulţi democrat-liberali s-au opus.

Despre reorganizare

"Vom avea o expertiză de la Banca Mondială, care va face o analiză de ansamblu a structurii de colectare şi va veni cu propuneri atât pe structură, cât şi pe sisteme IT, cu scopul de a anula suprapunerile şi birocraţia. Va avea un efect pe termen mediu şi nu imediat (...) Scopul final va fi şi optimizarea numărului de adminsitraţii fiscale", a declarat ministrul Finanţelor, Bogdan Drăgoi, citat de Mediafax.

Reorganizarea ANAF va fi una dintre principalele condiţionalităţi ale acordului de împrumut de tip preventiv în valoare de un miliard de euro pe care România îl va semna în vară cu instituţia internaţională.

Ministrul Finanţelor a arătat că Banca Mondială a realizat în Bulgaria doar o analiză de structură, şi nu a mers mai în profunzime, pe partea de sistem IT, pe programe de optimizare a informaţiilor.

"Vom lucra inclusiv partea de design al structurii IT, ce aplicaţii software şi echipamente hardware ne trebuie, vom face o analiză la nivel naţional a atribuţiilor direcţiilor generale ale finanţelor publice. Urmărim nu doar a creşte de colectare, ci şi scădearea birocraţiei şi îmbunătăţirea relaţiei control-contribuabil", a spus Drăgoi.

Programul va urmări şi creşterea flexibilizării colectării, prin implicarea tot mai mare a sistemului bancar, având ca rezultat limitarea interacţiunii "faţă în faţă" între contribuabil şi instituţia colectare.

"Se pun pe hârtie minusurile pe care le ai, ce poţi să faci şi toate se analizează la final. În perioada 2012-2015 se va finaliza partea de simplificare de proceduri şi creştere a calităţii serviciilor (...) La nivel de control urmărim implementarea unor aplicaţii moderne care să indice pe baza unor criterii sectoarele şi companiile cu risc fiscal, pe care comisarii vor fi obligaţi să le controleze", a continuat Drăgoi.

Astfel, prin informatizarea completă şi trecerea la o bază de date centralizată, va fi permisă nu doar modalitatea de declarare şi plată a datoriilor către autorităţile centrale şi locale, dar se va elimina şi o bună parte din subiectivismul din cadrul actului de control.

La finalul programului vor exista standarde de calitate privind relaţia contribuabil-fisc şi asistenţa contribuabilului, dar şi o creştere a plăţilor de taxe prin sistemul electronic.

Drăgoi nu a precizat dacă şi în România vor exista firme private de colectare a arieratelor la buget aşa cum s-a decis în Bulgaria, argumentând că o astfel de decizie se va pune în discuţie abia după ce va fi gata analiza Băncii Mondiale

"Odată început, acest proces nu va ţine de un guvern sau altul. Toată lumea vrea eficientizarea fiscului şi îmbunătăţirea relaţiei controlor contribubil (...) Scopul final al proiectului este pe de o parte îmbunătăţirea colectării, care va permite dirijarea de cheltuieli pentru investiţii, precum şi o mai bună relaţie între contribuabili şi administraţiile fiscale ", a spus Drăgoi.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel