Executivul va aproba în şedinţa de joi, 14 martie, un proiect de OUG despre unele măsuri pentru a consolida capacitatea instituţională a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), dar și reorganizarea activităţii acesteia.
Astfel, conform notei de fundamentare a proiectului, la nivelul ANAF se înfiinţează un nou post de vicepreşedinte. Acesta va coordona direct activitatea de digitalizare a Agenției, având în vedere dimensiunile şi complexitatea activităţii ANAF cu scopul de a eficientiza procesul aferent, dar și de a asigura un circuit informaţional decizional care permită o mai mare coerenţă decizională, însă şi pentru o diminuare a efortului făcut pentru atingerea obiectivelor (a costurilor operaţionale) raportat la rezultatele făcute. Obiectivele principale pe tema digitalizării nu pot fi realizate fără o susţinere consistentă şi performantă primită de la un management dedicat.
De asemenea, începând cu data de 1 mai 2024, în cadrul aparatului propriu al ANAF va funcţiona Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili. Competenţa de administrare fiscală a acesteia se stabileşte în condiţiile legii, iar modalitatea de reorganizare a Agenției prin pierderea personalităţii juridice a Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili şi funcţionarea ei ca direcţie generală în cadrul ANAF se va face prin fuziune.
'Fuziunea se va face prin absorbţia Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili de către ANAF, în condiţiile legii. Posturile şi personalul aferente Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili vor fi preluate pe bază de protocol, în condiţiile legii, în cadrul aparatului propriu al Agenţiei', conform documentului.
De asemenea, va fi aprobat şi un proiect de OUG pentru a modifica articolul 351 din OUG nr. 36/2023 cu privire la stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaţionale finanţate în perioada de programare 2014-2020.
Guvernul va adopta şi un proiect de lege pentru a ratifica Acordul-cadru între Guvernul României şi Guvernul Republicii Turcia privind cooperarea în domeniul militar, semnat la Ankara, la 6 octombrie 2023.
Printr-o hotărâre de Guvern se va aproba Aranjamentul Administrativ, semnat la data de 22 iulie 2022, la Podgorica, de aplicare a Acordului între România şi Muntenegru, în domeniul securităţii sociale, semnat la data 22 iulie 2022, la Podgorica.
Tot prin hotărâre de Guvern, se va aproba înfiinţarea şi administrarea Registrului Naţional al Datelor de Contact.
'Prin prezentul proiect de act normativ se urmăreşte asigurarea cadrului juridic necesar pentru înfiinţarea şi administrarea registrului naţional al datelor de contact cât şi pentru dezvoltarea ulterioară a platformei contact.gov.ro. Crearea unui registru naţional al datelor de contact are rolul de a îmbunătăţi calitatea, eficienţa şi controlul interacţiunilor dintre administraţia publică, pe de o parte, şi cetăţeni, mediul de afaceri şi reprezentanţi ai societăţii civile, pe de altă parte.
O astfel de platformă ar permite interogarea rapidă de către cetăţeni, autorităţi şi instituţii publice, dar şi alte părţi interesate a datelor de contact ale unei alte instituţii/autorităţi din administraţia publică românească', conform notei de fundamentare a proiectului.
Printr-o altă hotărâre, Executivul va aproba modalitatea de solicitare, de calcul şi de acordare a compensaţiilor pentru activităţile piscicole din ariile naturale protejate, conform prevederilor restrictive din planurile de management ori din setul de măsuri de conservare instituite până la aprobarea planurilor de management.
'Scopul prezentei hotărâri îl reprezintă acordarea unor compensaţii pentru proprietarii ori concesionarii terenurilor care deţin în exploatare amenajări piscicole, situate în arii naturale protejate şi au înregistrat costuri suplimentare suportate şi/sau pierderi de venituri, cauzate de respectarea prevederilor restrictive din planul de management al ariei naturale protejate ori pentru respectarea măsurilor de conservare instituite de administratorii ariei naturale protejate, până la aprobarea planului de management', potrivit notei de fundamentare.
Prin altă hotărâre se va abroga Hotărârea Guvernului nr. 48/2018 despre aprobarea circumstanţelor şi a procedurii specifice al Programului de înzestrare esenţial 'Corvetă multifuncţională'.
De asemenea, Guvernul va aproba o hotărâre pentru a modifica HG nr. 16/2017 cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe. 'Pentru operaţionalizarea misiunilor diplomatice menţionate se impune modificarea HG nr. 16/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe, prin:
Suplimentarea numărului de posturi din Serviciul Exterior al MAE cu 69 de posturi, care să acopere necesarul de personal consular şi tehnico-administrativ pentru Consulatele Generale ale României la Salzburg, Valencia, Frankfurt, Hamburg, Birmingham, Nantes, şi pentru Birourile Consulare de la Belfast, Cagliari şi Santa Cruz de Tenerife, precum şi necesarul de personal tehnico-administrativ pentru Consulatele generale ale României la Londra, Chişinău, Madrid, Roma şi Paris (pentru acestea, personalul consular fiind preluat de la secţiile consulare ale misiunilor diplomatice). Totodată, prin suplimentarea numărului de posturi din Serviciul Exterior al MAE cu 69 de posturi, se va asigura şi necesarul de personal pentru funcţionarea Ambasadei României la Riga', se arată în nota de fundamentare.
De asemenea, va fi analizat spre adoptare şi un proiect de hotărâre pentru a aproba bugetul şi cheltuielile necesare pregătirii şi desfăşurării în bune condiţii a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din 2024 şi a alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din 2024.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News