Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, spune că TAROM va fi o companie mai mică, dar profitabilă, în trei ani de la momentul aprobării de către Comisia Europeană a programului de restructurare.
Publicitate
”TAROM este aproape de a ajunge la un acord cu Comisia Europeană pe planul de restructurare. TAROM avea pierderi de mult timp şi aceste pierderi au fost exacerbate de criza Covid, când companiile aeriene - şi TAROM şi altele - n-au mai putut să mai zboare şi atunci statul român a dat un ajutor de urgenţă TAROM-ului şi acum urmează ca acest ajutor să fie suplimentat. Deci, TAROM va primi bani noi, nu îi va da înapoi pe cei pe care i-a primit deja, va primi bani noi ca să se restructureze, să-şi cumpere avioane, să-şi restructureze cursele sau liniile pe care zboară, în ideea de a deveni în 3 ani o companie profitabilă. Va fi o companie mai mică, dar va fi o companie profitabilă. TAROM nu a avut profit din 2008, deci obiectivul este ca în 3 ani de zile compania să ajungă profitabilă, 3 ani începând de anul ăsta, din momentul când se va aproba programul de restructurare de către Comisie. Noi ne aşteptăm să fie aprobat în această vară, cel târziu la începutul toamnei”, a susţinut Bogdan Chiriţoiu, conform Agerpres.
Pandemia Covid-19 a condus la cel mai accentuat declin al industriei aviatice din istoria recentă, la nivel global estimându-se că impactul acesteia a determinat o reducere cu 50% a locurilor oferite de companiile aeriene în 2020 şi o pierdere de trafic estimată de 60%. Potrivit OACI (Organizaţia Internaţională a Aviaţiei Civile), companiile aeriene au pierdut 371 miliarde dolari din venituri brute din exploatare în 2020. Impactul direct este vizibil şi pentru aeroporturi, care au pierdut peste 111,8 miliarde dolari venituri în 2020, comparativ cu activitatea normală.
În consecinţă, efectele pandemiei COVID-19 s-au reflectat prompt şi sever în activitatea TAROM. În martie 2020, când au fost puse în aplicare primele interdicţii de călătorie, numărul pasagerilor transportaţi a scăzut cu mai mult de 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, cu o suspendare completă a activităţii în aprilie şi mai 2020, singura excepţie făcând-o zborurile de repatriere, care nu au putut genera venituri suficiente şi, de fapt, nu au fost efectuate în scopuri comerciale. În perioada iunie - noiembrie 2020, numărul de pasageri s-a situat la un nivel cu cel puţin 80% mai scăzut decât în perioadele similare din 2019, în timp ce în luna decembrie 2020 numărul de pasageri a fost cu 75% mai scăzut decât în luna decembrie 2019.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu