Executivul a adoptat joi o hotărâre importantă pentru aprobarea unui ajutor de stat individual destinat restructurării Societății „Compania națională de transporturi aeriene române – TAROM – S.A.”.
De asemenea, s-au alocat sume din Fondul de rezervă bugetară pentru suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Conform acestui document, TAROM va beneficia de un ajutor de stat în valoare de până la 471 milioane lei, echivalentul a aproximativ 94,67 milioane euro.
Decizia vine în contextul în care, la data de 29 aprilie 2024, Comisia Europeană a aprobat planurile României de a acorda acest ajutor, în conformitate cu normele UE privind ajutoarele de stat, conform unui comunicat de presă al Guvernului.
Acești 214,3 milioane lei vor fi folosiți de TAROM ca și capital de lucru pentru acoperirea deficitului de lichiditate și echilibrarea financiară a companiei în anul 2024, creând astfel premisele pentru rentabilizarea și trecerea pe profit a companiei începând cu acest an.
Confirmarea conformității cu reglementările UE:
Consiliul Concurenței a confirmat că prevederile actului normativ respectă dispozițiile deciziei de autorizare a Comisiei Europene și reglementările naționale și europene în materia ajutorului de stat.
Pentru a face față unor plăți urgente legate de achiziționarea noilor aeronave B737 MAX în luna iunie 2024, prima tranșă a ajutorului de restructurare, în valoare de 60 de milioane de lei, va fi acordată din Fondul de rezervă aflat la dispoziția Guvernului.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii va monitoriza îndeaproape implementarea de către TAROM a măsurilor prevăzute în planul de restructurare 2021 – 2026, plan care a fost baza deciziei de autorizare a ajutorului de restructurare de către Comisia Europeană.
Comisia Europeană a aprobat în aprilie 2024 ajutorul de stat pentru restructurare în valoare de 95,3 milioane euro, acordat de statul român companiei TAROM. România a notificat Comisiei planul de restructurare a TAROM în mai 2021, plan ce include măsuri de raționalizare a operațiunilor, reînnoirea flotei învechite și reducerea costurilor.
În iulie 2021, Comisia a deschis o investigație aprofundată pentru a evalua dacă măsurile de restructurare propuse de România erau conforme cu normele UE privind ajutoarele de stat. România a actualizat ulterior planul de restructurare pentru a răspunde preocupărilor Comisiei. Măsurile de restructurare includ anularea unei datorii de aproximativ 49,53 milioane euro (246,19 milioane lei) și o injecție de capital de aproximativ 45,77 milioane euro (227,50 milioane lei).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News