Reţea naţională de trasee cicloturistice, pe drumuri aflate în zone cu peisaje pitoreşti şi trafic auto redus

trasee cicloturistice
trasee cicloturistice

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) vrea să înfiinţeze o reţea naţională de trasee cicloturistice, pe drumuri asfaltate sau nemodernizate aflate în special în zone cu peisaje pitoreşti şi trafic auto redus, potrivit unui proiect de hotărâre de guvern elaborat de instituţie.

Ciclotraseele se vor desfăşura pe căile de comunicaţie existente, accesibile cu bicicleta, cu caracter "cât mai pitoresc din punct de vedere peisagistic" şi trafic motorizat cât mai redus, alese în funcţie de rangul, tipul şi gradul traseului. Lungimea acestora se va alege astfel încât durata normală de parcurgere să fie de 5-12 zile în cazul celor de rang naţional, 2-5 zile pentru traseele regionale şi de maxim o zi în cazul celor de rang local. Traseele vor fi marcate prin amplasarea de-a lungul căilor de comunicaţie, la anumite intervale şi la ramificaţii şi intersecţii, a unei succesiuni de elemente grafice numite "marcaje cicloturistice".

Proiectarea, marcarea, monitorizarea şi întreţinerea ciclotraseelor se va face din fondurile alocate în acest sens din bugetul consiliilor judeţene şi, în completare, din alte fonduri publice sau private, interne sau externe, prin grija autorităţilor publice centrale şi locale, a organizaţiilor neguvernamentale de profil, a agenţilor economici din turism şi a altor factori interesaţi conform sursei citate.

Comisii județene de trasee cicloturistice

Pe lângă consiliile judeţene vor fi organizate comisii judeţene de trasee cicloturistice, ca structuri fără personalitate juridică, formate din reprezentanţi ai autorităţilor, instituţiilor, organizaţiilor şi operatorilor economici. Realizarea de ciclotrasee noi, modificarea semnificativă sau desfiinţarea celor existente, atât ca itinerar cât şi ca mod de marcare şi amenajare, se va aviza de către comisiile judeţene şi vor fi aprobate de către autoritatea publică centrală în domeniul turismului care, în cazul ciclotraseelor de rang local, poate delega această atribuţie consiliilor judeţene, pe bază de protocol.

Potrivit proiectului de act normativ, în România există deja "un interes şi o cerere crescută de trasee cicloturistice marcate şi omologate", atât din partea turiştilor individuali, a asociaţiilor de cicloturism şi a agenţiilor de turism din ţară şi străinătate, cât şi din partea autorităţilor publice locale şi structurilor asociative de dezvoltare locală şi regională.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel