Rețelele de socializare, "vitrina" magazinelor. Rolul crucial al online-ului asupra comportamentului de cumpărare

Alegeri prezidentiale 2024

Vrem tot, imediat și profitabil. Rulăm în era Web 2.0, unde un simplu click ne desparte de produsele pe care le dorim. De pe laptop, telefon sau tabletă, cumpărăturile durează câteva minute. Simplu și eficient, fără ambuteiaje și cozi la casele de marcat. Timpul costă, iar consumatorii știu cel mai bine să profite de această eră a vitezei. Dovadă stă un sondaj care arată cum a fost influențat  comportamentul de cumpărare de mediul online și rețelele de socializare

Ultimul studiu al PwC România arată că majoritatea oamenilor utilizează rețelele de socializare și aplicațiile mobile pentru cumpărături. 59% dintre cumpărătorii online îşi urmăresc brandurile favorite pe reţelele de socializare, 41% își cumpără produsele de pe tabletă și 43% de pe smartphone, se arată într-un comunicat trimis DC News.

Un procent de 55% dintre cumpărători argumentează că au parte de oferte mai bune dacă achiziţionează produsele online decât în magazin.

Totul, imediat și profitabil

“Consumatorii vor totul şi, dacă se poate, imediat, iar retailerii trebuie să găsească o modalitate de a le livra acest lucru într-un mod profitabil. Retailerii se văd nevoiţi să-şi transforme cu totul afacerea, şi nu doar să ofere mai multe canale de vânzare”, a declarat Mihaela Mitroi, liderul Departamentului de Consultanţă Fiscală şi Juridică, PwC România.

Studiul mai arată că oamenii nu mai sunt interesați de branduri de retail. Cumpărătorii au fost rugaţi să aleagă un număr de retaileri de la care au cumpărat în ultimele 12 luni, dintr-o listă de 30 de nume bine-cunoscute din ţara lor. 15% dintre ei au spus că au achiziţionat produse doar de la un retailer. 

Impactul devastator al rețelelor de socializare 

Rețelele de socializare au avut un rol crucial asupra comportamentului de cumpărare. 59% dintre respondenţi urmăresc brandurile sau retailerii favoriţi pe reţelele de socializare. Acelaşi procent a descoperit un brand prin intermediul lor.

“Cei care administrează brandurile sunt conştienţi că trebuie să îşi atragă clienţii către platformele lor online- numărul respondenţilor care au vizitat reţelele de socializare ca urmare a promoţiilor personalizate primite prin email sau mesaj a crescut de la 9% în 2012 la 21% anul acesta”, a adăugat Mihaela Mitroi.

Relații virtuale cumpărător-brand

Cu privire la interacţiunea cu o companie, ca urmare a unei experienţe plăcute sau neplăcute, 55% dintre cumpărătorii online la nivel global au vorbit despre experienţa lor cu un anume produs sau brand pe reţelele de socializare. Rețelele de socializare au devenit o "vitrină", 48% dintre cei intervievați au cumpărat produse prin intermediul acestora.

Studiul a fost realizat în 15 țări, pe un eșantion de 15.000 de cumpărători, ceea ce arată o imagine similară la nivel global.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel