Ponderea elevilor cu medii mai mari sau egale cu 5 este 82,4% după rezolvarea contestaţiilor, în creştere cu 0,1 procente faţă de evaluarea iniţială, a declarat joi ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, într-o conferinţă de presă, transmite Agerpres.
"Au fost înregistrate 21.854 de contestaţii. Mai multe decât anul trecut. Practic, 7,12% din numărul total de lucrări au făcut obiectul unor contestaţii. Dintre acestea 13.324 au fost înregistrate la limba şi literatura română. Au fost 8.265 la matematică şi 265 la Limba maternă. În urma evaluării lucrurilor contestate ponderea elevilor cu medii mai mari sau egale cu 5 este 82,4% în creştere cu 0,1 procente faţă de evaluarea iniţială. La finalul acestei etape 122.301 elevi au medii mai mari de cinci. (...) Aproape 28.000 de elevi au luat note peste 5 la Evaluarea Naţională mai mult decât ceri care au luat anul trecut", a spus ministrul.
El a afirmat că a crescut şi numărul elevilor cu media generală zece cu încă 16 medii. "Avem încă 16 medii de zece, ajungând-se astăzi la 237", a arătat ministrul Educaţiei.
Potrivit acestuia, 74% din notele contestate s-au finalizat cu diferenţe mai mici de 0,5 puncte. "Este vorba de 16.262 de note care au fost schimbate cu mai puţin de 50 de sutimi. (... ) Pentru diferenţe între 0,5 puncte şi un punct am avut 3.218 note schimbate - 15%. Au fost 166 de note schimbate cu diferenţe între unu şi două puncte", a declarat Sorin Cîmpeanu.
Acesta a spus că au fost situaţii în care notele au fost schimbate cu mai mult de două puncte în urma contestaţiilor. "Am avut, ne vom apleca cu maximă atenţie şi asupra acestor 17 situaţii în care şa contestaţii notele au fost schimbate cu mai mult de două puncte. Este vorba despre 16 note schimbate cu mai mult de două puncte la Limba română şi o singură notă schimbată cu mai mult de două puncte la matematică", a susţinut Sorin Cîmpeanu.
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat, marţi, că la rezultatele bune înregistrate la Evaluarea naţională şi Bacalaureat au contribuit şi părinţii care au asigurat pregătirea propriilor copii prin meditaţii.
"La aceste rezultate bune a contribuit şi efortul părinţilor care au dorit să asigure pregătire propriilor copii. Şi este un efort lăudabil care trebuie apreciat. Asta nu înseamnă că nu este o eroare a şcolii că nu a reuşit să pregătească aceşti elevi măcar pentru media 7", a spus demnitarul la Digi FM.
El a punctat că în mediul rural meditaţiile sunt "mai puţin frecvente" decât în mediul urban.
"Perioade de criză, precum cea pe care am traversat-o, accentuează diferenţele între elevii care sunt slabi şi devin şi mai slabi şi între elevii care sunt buni şi devin şi mai buni pentru că beneficiază de suportul familiei inclusiv prin această pregătire la nivel de meditaţii. (...) În mediul rural meditaţiile sunt mult mai puţin frecvente decât în mediul urban", a susţinut Cîmpeanu.
Ministrul a arătat că şcoala trebuie să asigure un nivel de minimum nota 7 fără meditaţii şi teme pentru acasă.
"Şcoala trebuie să asigure un nivel de minimum nota 7 cu ce înveţi în şcoală. Fără teme şi fără meditaţii. Din păcate, pentru că şcoala nu asigură acest nivel minim, 7, dacă nu chiar 8, ar trebui să ia un elev care învaţă doar la şcoală, doar în sala de clasă. Fără teme pentru acasă, fără meditaţii. Despre meditaţii pot să vă spun următorul lucru - în orice stat al acestei lumi este normal pentru un părinte să îşi dorească să investească în educaţia propriului copil. Să investească pentru performanţă, pentru nota 10", a mai spus demnitarul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu