Toate prognozele de recoltă arată bine în acest moment, ceea ce înseamnă marfă mai multă și prețuri mai mici. Va face faţă Portul Constanţa?
Portul Constanța riscă să fie blocat anul acesta, din cauza volumul extrem de mare de mărfuri din Ucraina care se preconizează că vor tranzita România și vor pleca către export. ”Ucraina va traversa, în tranzit, prin România, sau cel puțin aceasta este intenția lor, un volum de 24-26-27 milioane de tone de mărfuri. Dacă luăm această cifră și o agregăm cu prognoza noastră de export, în condițiile unui an care arată foarte bine în acest moment, vom avea un nivel de export de 22-23 milioane de tone. Vă asigur de un singur lucru: nu se poate! Portul Constanța nu poate opera 50 de milioane de tone sub nicio formă. Aceste mărfuri nu pot fi trecute prin Portul Constanța”, a precizat Cezar Gheorghe la Digi24, citat de agro-tv.ro.
În acest context, cu o abundență de mărfuri pe piață, prețurile își vor continua traseul descendent pe care l-au avut și în ultima perioadă. Cotațiile aproximative în Portul Constanța la acest moment ar fi următoarele:
porumb – 175 euro/tonă
orz – 175 euro/tonă
grâu – 195 euro/tonă
rapiță – 350 euro/tonă
Prețul grâului își continuă traseul descendent din ultimele luni, pe fondul prognozelor de recoltă care arată încurajator în acest moment, dar și al situației privind cerealele din Ucraina.
Potrivit specialiștilor în domeniu, fermierii trebuie să-și securizeze marfa încă de acum, pentru că în perioada următoare prețurile vor scădea și mai mult, mai ales ținând cont de prelungirea coridorului cerealelor. În ceea ce privește orzul, și această marfă a înregistrat scăderi puternice în ultima vreme, ajungând la momentul actual la aproximativ 175 euro/tonă în Portul Constanța.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu