Roka Greek Taverna, închis de ANPC. Au fost găsite produse expirate, mâncare depozitată pe jos

FOTO: Freepik (foto cu rol ilustrativ)
FOTO: Freepik (foto cu rol ilustrativ)

Restaurantul Roka Greek Taverna, din sectorul 1, a fost amendat cu 5.000 de lei de comisarii pentru protecţia consumatorilor, care au dispus, totodată, închiderea temporară a activităţii, după un control efectuat în urma unei sesizări primite de la consumatori, transmite Agerpres.

Potrivit unui comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor Sector (CPCS) 1 a desfăşurat o acţiune de control la operatorul economic SGE Construct Proiect SRL, care administrează restaurantul Roka Greek Taverna, din Capitală, în urma unei sesizări primite de la consumatori.

Pentru neregulile constatate, comisarii CPCS 1 au aplicat următoarele sancţiuni: amendă contravenţională în valoare de 5.000 de lei, avertisment şi oprirea temporară a prestării serviciilor, până la remedierea deficienţelor.

Abaterile constatate de comisarii ANPC au fost:

  • folosirea unor agregate frigorifice neigienizate, cu chedere desprinse, grătare cu prezenţă de rugină, depuneri de gheata pe pereţii laterali;
  • utilizarea unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită; folosirea unor materii prime cărora li s-a schimbat starea termică şi fără elemente de identificare;
  • depozitarea materiei prime ambalate direct pe paviment; utilizarea unor recipiente pentru colectarea resturilor alimentare fără capac de protecţie;
  • utilizarea unor ustensile depreciate, neprofesionale şi lipsa informaţiilor referitoare la cantităţile de ingrediente şi a valorii nutriţionale, pentru preparatele din lista meniu. 

Pericole pentru sănătatea publică. Perspective

Consumatorii, ca beneficiari finali, sunt cei care resimt în mod direct consecințele neregulilor constatate. Utilizarea unor produse expirate sau depozitarea inadecvată a alimentelor pot reprezenta un pericol semnificativ pentru sănătatea publică. Astfel, consumatorii sunt încurajați să raporteze orice suspiciune cu privire la calitatea serviciilor sau produselor alimentare, iar operatorii economici sunt obligați să ia măsuri urgente pentru a asigura conformitatea cu reglementările.

Restaurantelor și operatorilor economici din industria alimentară le revine o mare responsabilitate în asigurarea calității produselor oferite. Pe lângă respectarea normelor impuse de autorități, operatorii economici ar trebui să adopte măsuri proactive de autoevaluare și să implementeze sisteme eficiente de control al calității. Instruirea personalului în privința normelor de igienă și siguranță alimentară este esențială, iar auditurile interne ar trebui să fie o practică obișnuită, nu doar o obligație în fața controalelor oficiale.

Este de așteptat ca astfel de controale să continue, mai ales în contextul creșterii gradului de conștientizare publică în ceea ce privește importanța calității alimentelor. Pentru operatorii economici, menținerea standardelor ridicate de igienă și calitate reprezintă nu numai o obligație legală, ci și o strategie de loializare a clienților.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
NoMy - smt4.5.3
pixel