Comercializarea în condiţii stricte a produselor alimentare rămase la raft după terminarea unei campanii promoţionale aduce câştiguri consumatorilor, autorităţilor, producătorilor şi comercianţilor, consideră Federaţia Romalimenta, într-un comunicat transmis luni.
Poziţia Romalimenta vine după ce Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a lansat, vineri, în consultare un proiect de ordin pentru informarea consumatorilor de către operatorii economici cu privire la continuarea comercializării produselor ce au făcut obiectul campaniilor promoţionale/vânzări cu prime, pe teritoriul României.
"Romalimenta salută proiectul ce tocmai a fost postat pe site-ul ANPC, pe care îl apreciază ca fiind capabil a rezolva una dintre problemele majore cu care ne confruntăm, şi anume găsirea unei soluţii pentru produsele care au făcut obiectul unei campanii promoţionale, poartă pe ambalaj mesajele respectivei campanii, însă sunt rămase la raft după terminarea perioadei de campanie. Scoaterea de la raft a acestor produse, care sunt absolut corespunzătoare din perspectiva calităţii şi a siguranţei alimentare, imediat după terminarea perioadei campaniei, are consecinţe semnificative, inclusiv în ceea ce priveşte risipa alimentară", se menţionează în comunicat.
Producătorii de alimente consideră că soluţia propusă de ANPC permite producătorilor şi comercianţilor să continue comercializarea acestora în condiţiile stricte ale aprobării prealabile din partea autorităţii şi ale afişării corespunzătoare la raft. Prin această procedură, susţin aceştia, câştigul este triplu: consumatorii sunt informaţi corect, complet şi vizibil, autoritatea are controlul în timp real al campaniilor promoţionale, iar producătorii şi comercianţii îşi reduc pierderile.
"Proiectul ANPC soluţionează această problemă pe cât de simplu, pe atât de eficace şi, de aceea, îl considerăm un model de acţiune al autorităţilor, care trebuie să aibă permanent în vedere protecţia populaţiei şi, concomitent, buna funcţionare a economiei. Federaţia Romalimenta este adepta regulilor clare, aplicate obiectiv, nediscriminator, care să dezvolte competitivitatea industriei alimentare româneşti, mărindu-i cota de piaţă prin împlinirea aşteptărilor consumatorilor şi prin respectarea intereselor acestora. Unul dintre domeniile de maxim interes pentru noi îl reprezintă actualizarea legislaţiei privind comercializarea alimentelor şi informarea corectă a consumatorilor, în acest sens, Romalimenta fiind un partener constant de dialog cu autorităţile", se spune în documentul citat.
ANPC a propus spre consultare vineri, 30 august, un proiect de ordin pentru informarea consumatorilor de către operatorii economici cu privire la continuarea comercializării produselor ce au făcut obiectul campaniilor promoţionale/vânzări cu prime, pe teritoriul României.
"Practica de control a ANPC-ului, care a stat la baza propunerii de ordin, a evidenţiat caracterul repetitiv al unora dintre practicile comerciale înşelătoare ale operatorilor economici, în sensul în care aceştia nu informează consumatorii în mod corect, complet şi precis asupra produselor/serviciilor oferite în cadrul campaniilor promoţionale derulate, consumatorii fiind astfel duşi în eroare", se menţionează în comunicatul ANPC remis vineri AGERPRES.
Ordinul va obliga operatorii economici care deţin stocuri de produse din campaniile promoţionale/vânzările cu prime şi care conţin pe etichete informaţii cu privire la aceste campanii să solicite acordul ANPC în vederea continuării comercializării acestor produse. După obţinerea acordului în condiţiile stabilite prin ordin, produsele vizate vor putea fi comercializate doar însoţite de o plachetă eliberată de ANPC care atestă existenţa acordului.
În perioada prelungirii comercializării produselor care au făcut obiectul campaniilor promoţionale/vânzărilor cu prime, consumatorii vor beneficia în continuare de premii, operatorii economici având obligaţia de a le suplimenta pe perioada prelungirii campaniei.
"Nu de puţine ori am fost nevoiţi să întrerupem campaniile pascale chiar de Crăciun, pentru a nu-l lăsa pe Iepuraş să îl întâlnească pe Moş Crăciun. Acest ordin se înscrie într-o perspectivă managerială nouă a Autorităţii, avându-l pe consumatorul român în centrul acţiunilor sale, astfel încât interesele economice ale acestuia să fie protejate, iar dezechilibrele existente pe piaţă să fie remediate. Ordinul va asigura o mai bună informare a consumatorilor în ceea ce priveşte campaniile promoţionale şi va elimina practicile comerciale înşelătoare care apar în acest context", a declarat Horia-Miron Constantinescu, preşedinte al ANPC.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News