Ponderea autoturismelor electrice pe piaţa din Europa a crescut în trimestrul al doilea, în timp ce vânzările totale de automobile au scăzut, iar România a avut, din nou, cea mai mare creştere a vânzărilor de automobile electrice din regiune, arată datele publicate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
În perioada aprilie-iunie 2022, vânzările de automobile electrice pe baterie în Uniunea Europeană (UE) au crescut cu 11,1%, până la 233.413 de unităţi.
Multe pieţe europene au înregistrat creşteri procentuale de trei cifre (peste 100%), însă România a avut cel mai puternic avans procentual (412,4%), în condiţiile în care au fost vândute 2.352 de automobile electrice în al doilea trimestru al acestui an, faţă de 459% unităţi în perioada similară a anului trecut.
Cota automobilelor pe baterie în UE a ajuns la 9,9% din înmatriculări în al doilea trimestru al acestui an, de la 7,5% în perioada similară a anului trecut. Ponderea automobilelor hibride de tip plug-in a crescut de la 8,4% până la 8,7%, în pofida unei scăderi a numărului de unităţi vândute.
Datele ACEA arată că automobilele cu motoare pe benzină şi diesel au reprezentat în continuare majoritatea automobilelor vândute în al doilea trimestru al acestui an, cu o cotă de piaţă de 55,8%, chiar dacă vânzările de automobile diesel cu scăzut cu o treime iar cele pe benzină cu o cincime.
La începutul acestei săptămâni, ACEA a dat publicităţii şi datele privind înmatriculările de autoturisme în luna iunie, când au fost înmatriculate doar 1,06 milioane vehicule, cea mai slabă lună iunie de la debutul publicării datelor statistice în 1996, scrie Agerpres.
Dacia lansează curând primul model hibrid din istoria companiei, Jogger 1,6 E-Tech.
Această maşină este realizată după modelul CMF-B al grupului Renault, are 4,55 metri lungime, 1,8 metri lăţime şi 1,6 metri înălţime. Garda la sol este de 20 cm, ceea ce îi conferă un aspect de SUV.
Jogger se vinde acum în două motorizări, 1.0 TCe 110 şi 1.0 ECO-G100, cu alimentare pe benzină şi GPL.
De anul viitor, însă, în ofertă o să apară şi motorizarea E-Tech, hibrid, bazat pe un motor de benzină 1,6 litri. Unitatea o să lucreze în combinaţie cu două motoare electrice, unul având rol de starter-generator.
Va avea o putere maximă de 140 CP şi va avea şi o baterie litium-ion de 1,2 kWh. În oraş, maşina va putea fi condusă în regim complet electric. Sistemul de propulsie în afara oraşului va reduce consumul cu până la 40%, scrie promotor.ro.
Au fost finalizate testele de siguranţă EuroNCap 2022, fiind stabilite astfel cele mai sigure maşini din Europa. Modelul Dacia Jogger a primit o notă dezamăgitoare.
Printre maşinile testate s-au numărat Alfa Romeo Tonale, Kia Sportage, Cupra Born şi Mercedes - Benz T-Class, care au primit fiecare câte cinci stele. De asemenea, BMW i4 şi Toyota Aygo X au primit patru stele fiecare, scrie Carscoops.com.
Un alt model care a primit patru stele a fost Honda HR-V.
La polul opus s-a aflat Dacia Jogger, care a primit doar o stea. Dacia Sandero a primit la aceleaşi teste două stele.
Cu toate astea, Dacia Jogger nu a fost de-a dreptul testată. Modelul este bazat pe aceeaşi platformă şi are multe dintre componentele structurale ale Dacia Sandero Stepway, maşină testată anul trecut. Astfel, Jogger moşteneşte rezultatele din 2021 ale familiei Sandero.
Jogger pimeşte, astfel, 70% rating în ceea ce priveşte pasagerii adulţi şi 41% siguranţă în ceea ce priveşte utilizatorii vulnerabili ai drumului. În ceea ce priveşte pasagerii copii, Jogger a luat 69% rating de siguranţă, şi doar 39% în ceea ce priveşte asistenţa de siguranţă.
Dacia Jogger a fost supusă testului Elanului de către spaniolii de la Km77. Iată cum s-a descurcat maşina românească.
Testul elanului certifică dacă un autoturism se comportă corect și sigur atunci când evită un obstacol apărut brusc pe carosabil.
Testul se realizează doar pe asfalt uscat, cu un traseu pe care sunt amplasate conuri de semnalizare astfel încât să simuleze diverse obstacole, drumul și marginile carosabilului. Acesta este considerat trecut cu succes atunci când mașina parcurge traseul fără să lovească nici un con, la o viteză de 77 km/h, scrie promotor.ro.
După evitarea unui obstacol la viteza de 80 km/h, prin viraj scurt la stânga, şoferul profesionist care realiza testul nu a reuşit să mai revină pe banda iniţială.
"Poate vă gândiţi că am uitat să întorc volanul spre dreapta, ca să revin pe bandă. Unii ar spune că nu sunt un şofer bun. De fapt, ceea ce s-a întâmplat este că la această viteză Dacia Jogger nu virează. De fapt, ea prelungeşte traiectoria maşinii. Rezultatul este că e foarte dificil pentru şofer să ducă maşina unde vrea.
De fapt, pentru a evita obstacolele şi pentru a evita să mergem pe contrasens, viteza maximă trebuie să fie 70 km/h. Şi tot mai există o întârziere la virajul care ne aduce pe banda corectă", au spus specialiştii. Vezi știrea aici!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu