România nu reuşeşte să scape de eticheta de ţară cu cele mai multe accidente rutiere mortale din Uniunea Europeană.
Aproximativ 19.900 de persoane şi-au pierdut viaţa în urma unui accident rutier în cursul anului trecut în Uniunea Europeană, o creştere cu 6% faţă de 2020, arată datele publicate luni de Comisia Europeană.
În perioada 2019 - 2020, numărul deceselor rutiere s-a diminuat cu 17%, în urma nivelului de trafic mai scăzut, ca urmare a restricţiilor impuse în pandemie.
Media UE a fost în 2021 de 45 de decese la un milion de locuitori.
În 2021, cele mai sigure drumuri rămân în Suedia (20 de decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori) şi Danemarca (22 de decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori), în timp ce România (cu 92 de decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori) şi Bulgaria (cu 81 de decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori) au înregistrat cea mai ridicată rată a mortalităţii.
Datele preliminare pentru primele şapte luni din 2022 arată o creştere de peste 10% a numărului de decese cauzate de accidente rutiere în UE, faţă de perioada similară din 2021, dar tendinţa încă este sub nivelul de dinaintea pandemiei.
Comisia Europeană a anunţat în iulie că va fi aplicat noul regulament privind siguranţa generală a vehiculelor. Acesta introduce o serie de sisteme avansate obligatorii de asistenţă pentru conducătorul auto, cu scopul de a îmbunătăţi siguranţa rutieră, şi stabileşte cadrul juridic pentru omologarea vehiculelor automatizate şi complet autonome în UE.
Noile măsuri de siguranţă vor contribui la o mai bună protecţie a pasagerilor, a pietonilor şi a bicicliştilor din întreaga UE, salvând, potrivit estimărilor, peste 25.000 de vieţi şi evitând cel puţin 140.000 de vătămări grave până în 2038, scrie Agerpres.
Titi Aur, fost pilot de raliuri şi instructor de conducere defensivă, a explicat care este diferenţa dintre "a conduce" şi "a pilota".
"Ce înseamnă să conduci? Înseamnă să te deplasezi de la punctul A la punctul B fără să ajungi niciodată la limită. Când pleci la serviciu, la munte, la mare, nu trebuie să ajungi cu maşina sau cu motocicleta la limită. Să nu scârţâie roata, să nu frânezi la limită, etc.
Ce înseamnă să pilotezi? Înseamnă să faci totul la limită, adică exact opusul condusului. Când pleci de pe loc, trebuie să o faci la limită, cât de tare se poate, ducând roata la limită. Când frânezi, trebuie să o faci cât mai târziu, iar virajele se fac cât mai tare, cât mai la limită, asumându-ţi că vei derapa. De asta maşina de curse este construită astfel, asigurată foarte bine, cu acel rollbar, cu scaune speciale, cu centură specială, cu acel dispozitiv care îţi ţine capul, etc.
Mai mult, ce înseamnă motorsport? Când vorbim de circuit, mergem doar pe asfalt, care poate fi uscat sau ud. Când vorbim de raliuri, mergem şi pe asfalt, şi pe macadam, şi pe noroi, şi pe ceaţă, ploaie, la deal, la vale, etc. Când vorbim de off-road, mergem doar în afara străzii, maximum pe drumuri neamenajate. Între off-road şi Formula 1 e o diferenţă enormă. Doar în motorsport se acceptă riscurile", a explicat Titi Aur pentru DC NEWS.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News