România intră în zodia „Fie”. Refuzăm afacerea sms-urilor de Sărbători?

sms
sms

Companiile de telefonie mobilă vor încasa zeci de milioane de euro în doar zece zile, după ce România va intra în zodia "Fie”. Se estimează că românii vor trimite peste 100 de milioane de sms-uri de Crăciun şi Revelion. Ştiţi care ? Cele care încep cu banalul "Fie ca lumina sărbătorilor..." Chiar dacă sunt clişee şi mulţi le şterg fără să le citească, psihologii spun că am simţi lipsa acestor sms-uri, dacă prietenii nu le-ar mai trimite.

„Fie ca lumina Crăciunului să ne însoţească, alături de cei dragi, cu încredere, generozitate şi puterea de a face binele”, ura românilor preşedintele Traian Băsescu anul trecut de pe contul său de Twitter. Dacă generozitatea românilor este discutabilă, încrederea în conducerea ţării se apropie vertiginos de zero. Iată şi ce îşi urau , unul altuia, cetăţenii conduşi de Băsescu: „Anul care va să vină /Va fi un an de lumină, /Cocoşii vor sparge zorii / Anunţând investitorii / Care vor sosi la noi / Mulţi, măi frate, un puhoi! / Unii mici, alţii mai mari, / Numai euro şi dolari! / Va spori val dupa val /Aportul de capital”. Din păcate, nu prea a fost aşa, ba chiar mulţi dintre aceşti investitori şi-au retras afacerile din ţara noastră. Dacă judecăm după mesajele de Moş Nicolae, majoritatea vor include cuvântul criză: „Anunţ important! Anul ăsta, de criză financiară, Moş Nicolae îi scuză pe cei care nu mai au ghetuţe şi va lăsa cadourile în papuceii de casă!”.

Startul mesajelor din perioada Crăciunului va fi dat de companiile de telefonie mobilă, care au deja pregătite mesajele prefabricate de către departamentele de marketing. Investiţia în aceste mesaje în masă este una minoră comparată cu zecile de milioane de sms-uri pe care le vor trimite utilizatorii şi milioanele de euro pe care le vor câştiga operatorii de telefonie mobilă de pe urma lor.

Mesaj pompos, un simplu mesaj cu „Sărbători feiricite” sau mai bine ne lipsim?

Mulţi dintre noi încearcă să compună mesaje cât mai elaborate sau le caută pe internet zile întregi pentru a le trimite celor dragi, colegilor, prietenilor sau şefilor. Uneori aceste mesaje devin agasante, mai ales când provin de la numere necunoscute sau de la diverse companii, dar au şi ele rolul lor social, spun psihologii. „Oricât de clişeu ar părea şi chiar dacă mulţi dintre noi le ştergem fără să le citim, aceste sms-uri au un rol şi, fără să ne dăm seama, ne induc ideea că nu suntem singuri, că cineva s-a gândit la noi, indiferent de la cine provine acel mesaj. Și ne-am da seama de acest lucru în momentul în care nu am mai primi aceste mesaje, moment în care le-am simţi lipsa”, explică psihologul Georgeta Ghinea.

Momentul perfect pentru concursurile prin sms

Sfârşitul de an este momentul cel mai potrivit pentru campaniile, înşelătoare sau nu, care promovează participarea la concursuri cu premii de mii de euro prin trimiterea de sms-uri cu suprataxă. Iată cum sună unul dintre acestea: „Veşti bune de sărbători! Numărul tău poate câştiga 50.000 de euro la final! Trimite GRATIS SMS la 448! Primeşti 15 SMS. Doar AZI: extragerea combustibilului în valoare de 900 de euro!”. Nicăieri nu se precizează cât costă mesajul trimis şi nici că, la unele dintre aceste concursuri, mesajele pe care le primim constant din momentul înscrierii pot fi şi ele cu suprataxă.

Participă la POLL-ul de pe pagina de start a www.dcnews.ro privind obiceiul de a trimite SMS-uri de Sărbători

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel