România, invadată de mașinile chinezești. Prețuri cu 20% mai mici decât competitorii europeni. Care este dezavantajul major al acestora

Sursa Foto: FreePik
Sursa Foto: FreePik

În acest an, numărul mașinilor aduse din China în România a crescut.

Drumurile din România încep să fie tot mai populate de autoturisme chinezești. În acest an, numărul mașinilor aduse din China a fost de 18 ori mai mare decât cel de anul trecut. Cele mai populare au fost modelele pe benzină, dar și mașinile electrice câștigă rapid teren, datorită prețurilor care pot fi cu până la 20% mai mici decât cele ale unor mărci europene. Conform datelor APIA, în primele opt luni ale acestui an, au fost înmatriculate peste 1.400 de mașini fabricate în China. Totuși, o provocare este legată de timpul de livrare al pieselor de schimb, care poate ajunge și la o lună.

"Importurile au crescut din cauza raportului calitate-preț, dar și a tehnologiei moderne la zi. Mașinile electrice pleacă de la un preț de 31.000 de euro cu TVA inclus, cu diverse opțiuni instalate pe mașină, iar cele pe combustibil clasic pleacă de la 16.900 de euro TVA inclus", a spus Dan Chitar, importator de mașini.

Deși au prețuri de achiziție reduse, piesele de schimb sunt destul de scumpe. În plus, livrarea acestora în România durează mult timp

 

Deși au prețuri de achiziție reduse, piesele de schimb sunt destul de scumpe. În plus, livrarea acestora în România durează mult timp.

"Într-adevăr există o problemă în aprovizionarea de piese acum, piesele se livrează în termene lungi, undeva spre o lună. Diferențele pleacă de la costul pieselor, la manoperă sunt similare", a afirmat Dan Barbu, proprietar service auto.

Producătorii chinezi dețin acum 11% din cota de piață a mașinilor electrice în Europa. În timp ce în 2020 au exportat puțin peste 21.000 de vehicule electrice către țările europene, în 2023 aproape un sfert dintre mașinile importate în Europa proveneau din China. Un factor cheie al acestui succes este sprijinul financiar al statului chinez, care subvenționează jumătate din costurile de producție, permițând astfel prețuri mai reduse.

"Mărcile chinezești au această ambiție de a intra în Europa, implicit și în România. Și de aici încolo, cifrele vor fi doar în creștere o bună perioadă de timp până când se epuizează clienteala pe astfel de mașini", spune Adrian Mitrea, jurnalist auto.

Uniunea Europeană a instituit taxe provizorii adiționale

Totuși, Comisia intenționează acum să întrerupă această tendință și să crească taxele pe importurile de vehicule electrice.

"Evident că asta a frânat și frânează în continuare afacerea pe mașini chinezești electrice, dar electricele nu reprezintă volumul de vânzări, ci cele pe benzină sau hibride", a declarat Dan Chitar, importator de mașini.

Uniunea Europeană a instituit taxe provizorii adiționale de până la 38% pentru importurile de vehicule electrice din China, iar săptămâna viitoare urmează să fie votate impozitele finale, conform Antena 3 CNN.

Totuși, ideile Comisiei Europene nu sunt văzute cu ochi buni de toți liderii blocului comunitar. Prim-ministrul Spaniei, Pedro Sanchez, a declarat că un conflict comercial între Uniunea Europeană și China nu este de dorit și a subliniat că ambele părți ar trebui să găsească o soluție de compromis în ceea ce privește tarifele. Sanchez a făcut afirmaţia la un eveniment organizat în parcul industrial Mondragon de la Kunshan, un oraş aflat în apropiere de metropola chineză Shanghai.

El s-a referit la decizia recentă a Comisiei Europene de a efectua o anchetă privind subvenţiile în cazul autovehiculelor electrice produse în China şi exportate în UE. Vezi toată știrea aici!

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
NoMy - smt4.5.3
pixel