Eurostat: România, pe ultimul loc în UE la numărul de absolvenţi de studii superioare

În 2020, România a fost pe ultimul loc în Uniunea Europeană la numărul de absolvenţi de studii superioare cu vârsta cuprinsă între 25 şi 34 de ani, conform datelor de la Eurostat,Oficiul European de Statistică.

Circa 25% dintre tinerii români cu vârsta cuprinsă între 25 şi 34 de ani erau absolvenţi de studii superioare în anul 2020. La nivelul Uniunii Europene, media a fost de 41%. În 2020, 41% din populaţia Uniunii Europene (UE) cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani a terminat învăţământul terţiar.

Conform Eurostat, există o diferenţă clară de gen în rândul absolvenţilor de educaţie terţiară: o pondere mai mare de femei (46%) în vârstă de 25-34 de ani au terminat educaţia terţiară decât cea a bărbaţilor (35%) care au făcut acest lucru. În timp ce ponderea bărbaţilor cu educaţie terţiară a crescut în ultimii zece ani, rata de creştere a fost mai lentă decât în cazul femeilor, citează Mediafax.

Se modifică modul de corectare la examene. Cîmpeanu: Scanarea lucrărilor s-ar putea face în sala de examen

Măsura ar urma să se aplice începând de anul viitor, după ce la Evaluarea Națională au fost depuse peste 20.000 de contestații.

"Sunt publice apelurile repetate pe care le-am făcut încă de la preluarea mandatului, moment în care toată lumea reclama absența echipamentelor și uneori a conectivității, pe importanța formării resursei umane și singurul care a reclamat public marele neajuns generat de absența unor platforme de evaluare dedicate și securizate.

Este vorba de nevoia generală de standardizare a evaluărilor la orice nivel, în așa fel încât, spre exemplu, notele obținute într-o școală din mediul rural să aibă, la modul ideal vorbind, aceeași valoare și relevanță cu notele obținute într-un colegiu centenar. În momentul de față, diferențele sunt uriașe tocmai din cauza absenței standardizării evaluării", a spus Sorin Cîmpeanu pentru edupedu.ro.

"Scanarea lucrărilor s-ar putea face chiar în sala de examen, în prezența candidaților și s-ar atribui un cod unic de identificare, iar lucrările ar fi corectate online, subliniez: de către evaluatori care nu pot comunica între ei. După care introducerea pe itemi a punctajului de către evaluatori îți generează automat și calculul notelor și sistemul este acela care va decide automat recorectarea, dacă diferențele sunt mai mari de jumătate de punct. Evaluarea la contestații cred că ar trebui să fie totuși pe lucrarea fizică, dar doar la contestații", a mai spus ministrul Educației.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel