Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a participat la votul din Comisia Europeană în urma căruia vânzarea maşinilor cu motoare pe ardere internă a fost interzisă începând cu anul 2035, dar s-a abţinut de la vot. Răspunzând unor întrebări transmise de Anca Murgoci, redactorul-șef DC News, Virgul Popescu a explicat de ce.
"Dosarul cu privire la reducerea emisiilor de CO2 pentru motoarele pe benzină sau diesel a fost un dosar discutat în Consiliul pe Mediu, acolo a fost finalizat, nu a fost dosarul Consiliului pe Energie al Ministerului Energiei din România. Aţi văzut deja că Germania a negociat şi a finalizat negocierile astfel încât motoarele cu ardere internă, dar care vor folosi combustibili nepoluanţi să fie vândute în continuare.
Votul de abţinere al României a fost dat prin mandat de la colegii de la Ministerul Mediului. Procedura europeană spune că în momentul în care s-a finalizat negocierea şi nu există Consiliu pe Mediu, în primul Consiliu care se reuneşte după negocieri se ia act de aceste voturi. Sigur, dacă România schimba votul, primeam mandat să îl exercit altfel. Nu am negociat noi, de la Ministerul Energiei acest lucru. Nu aveam, astfel, de ce să schimb cu un vot contra sau pro. Am fost 3 state care s-au abţinut şi un stat care a votat împotrivă", a declarat ministrul Energiei, Virgil Popescu, în cadrul dezbaterii "Reinventarea pieței, soluție la criza energetică?", organizată de DC MEDIA GROUP.
Polonia a votat împotriva măsurii la reuniunea Consiliului UE privind Energia, iar Italia, România şi Bulgaria s-au abţinut de la vot, potrivit Le Figaro.
Germania a insistat ca motoarele cu ardere internă să poată fi produse şi după anul 2035, prin utilizarea de combustibili sintetici, cu emisii poluante zero. Însă nu vor mai putea fi fabricate motoare pe benzină, motorină sau de tip hibrid.
Astfel, începând din 2035, în Uniunea Europeană vor putea fi fabricate doar autoturisme şi autoutilitare care să nu mai emită particule poluante.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News