EXCLUSIV  România şi-a asumat reducerea cu 25% a numărului de accidente grave. Titi Aur: Se poate realiza, cu o condiţie

Foto: Pexels
Foto: Pexels

România și-a asumat să reducă numărul de accidente rutiere grave. Titi Aur explică la DC NEWS dacă este plauzibil să atingem ținta.

România și-a asumat prin PNRR să reducă cu 25% numărul de accidente rutiere soldate cu decese sau răniți grav până în 2026. Anul de referință este 2019.

„Începând din 2010, prin programul meu de conducere defensivă au trecut 70.000 de cursanți. Am colaborat cu aproximativ 500 de companii, de la mici la foarte mari. 70.000 de cursanți înseamnă 1% din șoferii din România.

Anual, 1% din șoferii din România produc 18 morți, peste 80 de răniți grav și în jur de 300 de răniți ușor, potrivit statisticilor. Absolvenții programului de conducere defensivă au următoarele cifre: un singur mort în 10 ani (acum 3 ani), un rănit grav pe an (în total nouă sau zece) și 15 răniți ușor, posibil mai mulți dacă au fost nedeclarați. Avem o reducere de 98-99% a acestor cifre datorită cursurilor de conducere defensivă”, a transmis Titi Aur.

Cum se poate ajunge la o astfel de performanță

„Totuși, pentru a avea eficiență maximă, nu este suficient să parcurgi programul de conducere defensivă și atât. Trebuie să ai un program complex de chestionare a flotei: să le pui GPS pe mașină, să le mai predai din când în când teoria, să le dai mașini bune ca atunci când se accidentează să nu moară.

Eu cred că ținta asumată de România este realizabilă, dar doar prin educație. Spun încă o dată că trebuie un program intensiv de educare, în paralel cu măsurile de coerciție adoptate în noul Cod Rutier. Trebuie astfel de centre de educare în marile orașe ale țării.

Dacă va începe un astfel de program, atunci avem o șansă să atingem ținta pe care ne-am asumat-o. Însă, în România lucrurile se mișcă foarte, foarte greu. Nu putem ști ce se va întâmpa”, a conchis expertul în conducere defensivă.

Codul rutier, modificat. Titi Aur, paralelă cu Suedia

„Modificările care s-au făcut, din punctul meu de vedere, erau necesare. Aș putea spune că anumite măsuri ar fi trebuit să fie mai dure pentru anumite fapte, pentru că aceste măsuri, prin această modificare, se raportează în primul rând la categoria de șoferi teribiliști”, a transmis Titi Aur... Citește restul știrii aici.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel