Documentul a fost prezentat alături de Bulgaria, Portugalia, Italia și Slovacia și propune amânarea retragerii motoarelor cu ardere.
Potrivit Europa Today, România, Italia, Bulgaria, Portugalia și Slovacia au prezentat un document care propune amânarea eliminării motoarelor cu ardere din 2035 până în 2040 și reducerea emisiilor de CO2 cu 90% (și nu cu 100% așa cum se propune de Comisia Europeană și Parlamentul European) în 2035. Documentul a fost întocmit pentru a fi prezentat la întrunirea Consiliului de Mediu al UE de marți, 28 iunie.
În ceea ce privește mașinile, Italia, Bulgaria, Portugalia, România și Slovacia cer o reducere de 90% a emisiilor de CO2 până în 2035 și 100% până în 2040. Pentru vehiculele utilitare ușoare, o reducere de 45% a emisiilor până în 2030, 80% până în 2035 și 100% până în 2040.
Pentru aceste mașini se solicită și mecanismul pentru a asigura o repartizare echitabilă a eforturilor de reducere a emisiilor în rândul producătorilor. Cele cinci țări susțin, de asemenea, extinderea duratei derogării de care se bucură producătorii de nișă precum Ferrari și Lamborghini după 2029 și cel puțin până în 2036, precum și extinderea mecanismului de stimulare pentru vehiculele cu emisii reduse după 2029.
Și Germania se pare că are o obiecție de făcut vis-a-vis de eliminarea motoarelor cu ardere. Ministrul german de Finanțe, Christian Lindner, a respins planurile UE de interzicere de facto a vânzărilor de mașini noi cu motoare cu ardere internă începând din 2035, susținând că agenda ecologică ar trebui relaxată potrivit Financial Times citat de Flote Auto.
În cadrul unei conferințe prilejuite de Ziua Industriei, organizate la Berlin, oficialul german a declarat că eliminarea completă a motoarelor cu ardere în Europa a fost „decizia greșită”, deoarece producătorii auto din alte părți ale lumii vor compensa acest deficit. Christian Lindner, care conduce Partidul Liber Democrat, o formațiune pro-business, a subliniat că „Germania nu va fi de acord cu interzicerea motoarelor cu ardere”.
Comisia Europeană dorește ca producătorii auto să reducă emisiile de carbon provenite de la mașini cu 100% față de nivelul din 2021, o măsură care ar face imposibilă vânzarea de vehicule noi pe benzină sau diesel din 2035. Decizia ar forța industria auto germană să-și accelereze planurile de electrificare, iar lobbyiștii au avertizat că ar putea duce la pierderea a sute de mii de locuri de muncă în sector.
Votul europarlamentarilor de acum două săptămâni pentru adoptarea standardelor revizuite de CO₂ a întâmpinat o reacție puternică din partea Asociației Industriei Auto din Germania (VDA). Organizația a susținut că decizia a fost „luată împotriva cetățenilor, împotriva pieței, împotriva inovării și împotriva tehnologiilor moderne”.
În paralel, eurodeputații italieni au încercat să obțină un amendament care i-ar fi scutit pe producătorii de mașini de lux, precum Ferrari, dar nu au reușit.
Citește și...
În timp ce în UE perspectiva renunțării la vehiculele pe benzină, diesel și GPL din 2035 (oprirea vânzării motoarelor termice a fost aprobată de Parlamentul European, dar guvernele naționale încă nu s-au exprimat) își croiește drum prin controverse dure, Norvegia a decis deja că din 2025 toate mașinile noi vândute în țară vor trebui să fie electrice sau alimentate cu hidrogen.
Statul non-UE va abandona motorul cu ardere internă cu zece ani înaintea Uniunii Europene
Un adevărat paradox dacă este să ținem cont că Norvegia scoate astăzi profituri substanțiale datorită exportului de combustibili fosili.
Potrivit Europa Today, balanța comercială dintre UE și Norvegia a devenit recent favorabilă economiei din Oslo. În 2020, cele 27 de țări UE s-au lăudat cu un excedent comercial de 6 miliarde de euro, dar tendința s-a inversat în anul următor, an în care Norvegia a înregistrat un export cu 18 miliarde mai mult decât valoarea mărfurilor importate din Uniune....Citește mai mult AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News