Vânzările de bere au scăzut în primul trimestru cu 2% faţă de perioada similară a anului trecut, fiind mai mici cu 25% faţă de intervalul ianuarie-martie din 2008, anul de vârf al industriei berii, a declarat, vineri, directorul executiv al asociaţiei Berarii României, Constantin Bratu.
"Nu putem estima cum va evolua piaţa în acest an, pentru că în 2010 de exemplu piaţa a scăzut în primul semestru dar a crescut în a doua jumătate a anului. În schimb, în 2009 ambele semestre au fost de scădere", a spus Bratu într-o conferinţă de presă.
În primele trei luni consumul a fost de 2,8 milioane hectolitri, informează Mediafax.
Bratu a adăugat că un român trebuie să muncească 30 de minute pentru a putea cumpăra un litru de bere, mult peste media europeană, de opt minute.
Consumul de bere acasă este covârşitor mai mare decât cel din baruri şi restaurante, reprezentând 70-75% din total.
Totodată, 49% din vânzări sunt reprezentate de berea la PET, 32% de berea la sticlă, 16% doză, iar 3% draught.
Piaţa de profil din România este estimată la două miliarde de euro.
Vânzările au scăzut anul trecut cu 3,5%, la 17 milioane de hectolitri. În ultimii doi ani piaţa berii a scăzut cu 16%, vânzările atingând cota maximă, de 20,2 milioane hectolitri, în 2008.
Circa 99% din berea vândută în România este produsă local.
Asociaţia Berarii României a fost înfiinţată în 2004 şi are ca membri companiile Bergenbier, Heineken România, Romaqua Group, United Romanian Breweries Bereprod şi Ursus Beweries.
Cele cinci companii au produs anul trecut 15,3 milioane hectolitri de bere, în zece fabrici.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu
de Roxana Neagu