Dacă un român obişnuit ar avea la dispoziţie un buget nelimitat şi dacă ar lua decizii de cumpărare exclusiv în baza criteriului calităţii, atunci acesta ar folosi notebook-uri Apple, ar merge la concertele U2 şi Holograf şi ar dori să meargă la meciuri de fotbal cu FC Barcelona.
Dacă un român obişnuit ar avea la dispoziţie un buget nelimitat şi dacă ar lua decizii de cumpărare exclusiv în baza criteriului calităţii, atunci acesta ar folosi notebook-uri Apple, ar merge la concertele U2 şi Holograf şi ar dori să meargă la meciuri de fotbal cu FC Barcelona.
Acestea sunt rezultatele primei Cercetări QUDAL – QUality meDAL - DEEPMA în România, efectuată în luna martie a acestui an de organizaţia elveţiană ICERTIAS - International Certification Association GmbH cu sediul la Zurich, prin intermediul unui sondaj online pe un grup de 1.200 de cetăţeni români, utilizatori de internet cu vârsta peste 15 ani.
Întreaga cercetare QUDAL în Romania a cuprins peste o sută de categorii comerciale şi necomerciale (de ex. laptele de cea mai bună calitate, maşina de cea mai bună calitate, cântăreţul român cel mai bun, etc.). Primele rezultate ale acestei cercetări complexe au fost procesate deja şi sunt gata pentru a fi analizate.
După cum se subliniază, la ICERTIAS, Cercetarea QUDAL – QUality meDAL doreşte să popularizeze CALITATEA şi importanţa acesteia. ICERTIAS menţionează că „prin proiectul QUDAL dorim să atragem atenţia consumatorilor asupra faptului că au tot dreptul la o viaţă mai bună şi să pretindă CALITATE pe piaţă în schimbul banilor lor.”
Accentul pe calitate
În cadrul Cercetării QUDAL – QUality meDAL românii au fost întrebaţi ce ar cumpăra şi ce ar folosi dacă banii nu ar fi deloc o problemă, şi dacă ar lua în considerare numai şi numai calitatea pentru a decide cumpărarea şi consumul.
Astfel, cercetarea QUDAL – QUality meDAL ne oferă o imagine complet nouă a României şi a pieţei româneşti şi arată ce cred românii despre valoarea şi calitatea existentă şi modul în care le recunosc şi le evaluează.
Aşadar, cercetarea de piaţă QUDAL nu măsoară cota de piaţă (vânzări) nici puterea unui brand, ci numai experienţa şi opinia consumatorilor cu privire la cine le oferă cel mai înalt nivel al calităţii în anumite categorii în ţara lor.
Modul în care gândesc românii când au în minte noţiunea de cea mai înaltă calitate este, poate, cel mai bine ilustrat de Cercetarea QUDAL - Quality DEEPMA privind categoria – „Cele mai bune cluburi sportive din lume”.
Cetăţenii din România care au participat la studiul QUDAL au primit următoarea întrebare cu privire la această categorie: „În opinia dvs., care este, în prezent, cel mai bun club sportiv (indiferent de tipul sportului) – vă rugăm să precizaţi numele complet al clubului:“
Majoritatea persoanelor au răspuns la această întrebare cu: “FC Barcelona”.
Când cetăţenii români au fost întrebaţi care este, în prezent, cel mai bun producător de notebook-uri din lume, majoritatea au răspuns: „Apple”.
Întrebarea privind cel mai bun grup de muzică din lume a primit, de la majoritatea românilor, răspunsul „U2”. În categoria celui mai bun cântăreţ sau solist din lume, primul loc a fost ocupat de „Lady Gaga”. Fotbalistul Messi a ocupat locul 1 ca cel mai bun sportiv, în opinia cetăţenilor români.
Când este vorba despre calitatea persoanelor şi organizaţiilor etc., cei întrebaţi în cadrul studiului Romanian QUDAL Research au plasat-o pe Simona Halep pe primul loc ca cel mai bun sportiv român, iar locul întâi pentru cel mai bun club sportiv (indiferent de sport) a fost ocupat de clubul de fotbal FC Steaua București.
În categoria cel mai bun grup de muzică românesc, majoritatea românilor participanţi la cercetarea QUDAL în România au menţionat Holograf, în timp ce Andra este câştigătoarea absolută desemnată de români la categoria cel mai bun cântăreţ din România.
În categoriile comerciale ale cercetării QUDAL, cetăţenii Români numesc, de exemplu, ca furnizori al celui mai înalt nivel de calitate: Samsung (categoria: telefoane mobile); Nivea (cremă de faţă); Adidas (îmbrăcăminte sport); Orange (servicii de telefonie mobilă); Kandia (ciocolată neagră); Catena (lanţ de farmacii); Visa (card de credit) etc.
Metodologia şi grupul
Cercetarea QUDAL – QUality meDAL – România 2014/2015 (www.qudal.com ) a fost condusă de casa elveţiană ICERTIAS - International Certification Association GmbH (www.icertias.com ) pe teritoriul României în martie 2014, utilizând un sondaj online şi metoda CAWI - DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing - Deep Mind Awareness). 1.200 de cetăţeni români cu vârsta peste 15 ani şi utilizatori de Internet au participat în cercetare. Sondajul a acoperit întregul teritoriu al României.
Despre proiectul QUDAL
QUDAL – QUality meDAL (www.qudal.com ) este un proiect al casei elveţiene ICERTIAS - International Certification Association GmbH (www.icertias.com ).
Proiectul QUDAL cercetează şi premiază companiile (produse, servicii, mass-media, persoanele, cultură şi sporturi etc.) oferind cel mai înalt nivel de calitate într-un anumit teritoriu – în opinia cetăţenilor, adică a consumatorilor înşişi.
Scopul proiectului QUDAL este de a atrage atenţia publicului asupra importanţei calităţii în alegerile lor zilnice şi asupra dreptului cetăţenilor la cel mai înalt nivel al calităţii, precum şi la a face mai simplu şi mai uşor pentru consumatori să găsească pe piaţă cele mai bune produse şi servicii din punct de vedere al calităţii.
Cercetarea QUDAL – QUality meDAL este în conformitate cu prevederile „Codului Internaţional pentru Cercetare de Piaţă şi Socială” adoptat de Camera de Comerţ Internaţională (ICC) şi Asociaţia Mondială a experţilor în cercetare (ESOMAR).
Este important de menţionat că cercetarea QUDAL nu măsoară cotele de piaţă sau puterea unui brand, ci numai şi numai experienţa, satisfacţia oferită de calitatea serviciului şi oferta pe piaţă aşa cum este aceasta percepută de cei intervievaţi.
“Cercetarea QUDAL – QUality meDAL şi proiectele de acordare a premiilor trimit un mesaj consumatorilor, şi anume că numai ei au dreptul să decidă cine oferă cea mai bună calitate pe piaţă. Cu aceasta, dorim să trimitem un mesaj puternic producătorilor şi furnizorilor de servicii că trebuie să facă un efort şi să ofere cetăţenilor cea mai bună calitate pentru banii lor...”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News