Românii tind din ce în ce mai mult să achiziționeze haine de firmă, telefoane mobile cât mai performante sau mașini cât mai scumpe, totul din dorința de a se face remarcați, relatează Adevărul.Specialiștii afirmă că exstă o explicație plauzibilă pentru acest fapt : "Mania pentru mărci, care se manifestă la noi în ţară, este generată de dorinţa de a ieşi în evidenţă. Persoanele care ţin neapărat să li se vadă eticheta hainelor pe care le poartă vor să arate că sunt de succes, că au acces la lucruri care le deosebesc de ceilalţi, care nu sunt accesibile oricui.
Universul valoric este centrat pe etichetă, şi nu pe ceea ce fac", spune sociologul Hanibal Dumitraşcu.
De asemenea, obsesia
tinerilor pentru a cumpăra telefoane cât mai "smart" și cât mai performante se datorează aceleiași probleme. Statisticile arată că, în primul trimestru al lui 2012, piaţa IT a înregistrat o creştere cu 3,2% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Categoriile de produse cele mai căutate au fost laptopurile şi tabletele.
Deși criza încă nu a trecut, cea mai importantă marcă a succesului la români o reprezintă mașina. Conform Direcţiei Regim Permise de Conducere şi
Înmatricularea Vehiculelor, din cadrul Ministerului de Interne, în 2012, românii și-au cumpărat mai multe mașini de lux decât în anul precedent. Numai în iulie au fost înmatriculate nouă maşini marca Lexus, de trei ori mai multe faţă de aceeaşi lună a anului trecut, 23 de automobile marca Porsche, de două ori mai multe faţă de iulie 2011, şapte Jaguar, un Rolls Royce şi trei Ferrari, anunță Adevărul.
Specialiştii afirmă că persoanele care aleg un astfel de stil de viață fac parte din pătura mijlocie a societăţii. „Persoanele care aleg zilnic cu bună ştiinţă să fie «inscripţionate» fac parte din clasa medie înspre înaltă a societăţii.", spune creatorul de modă Silvia Terziu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News