România va face parte din așa-numitul sistem "Schengen Digital". Asta înseamnă că în termen de doi sau trei ani toate datele vor fi urcate pe platforma Schengen Online.
Schengenul Digital va aduce o mulțime de beneficii, printre care obținerea din străinătate a unor documente necesare, fără deplasarea în țară. De asemenea și amenzile vor fi primite instant de românii care încalcă legislația rutieră sau de altă natură în Uniunea Europeană.
"Suntem programați în Schengenul digital, este succesul pe care l-am obținut în negocierea cu Comisia și Consiliul săptămâna trecută. România este într-o poziție a Schengenului digital, neintrând încă în Schengenul terestru. (...). Pentru digitalizarea Europei, UE a creat PNRR, iar țările europene au primit bani pentru digitalizare. Românii care lucrează în Europa și au nevoie de documente le vor putea obține digital. Doi-trei ani de zile este termenul în care statele membre sunt nevoite să-și implementeze aceste programe. Aici va fi schimbarea majoră din punct de vedere administrativ: trebuie să digitalizezi atât administrația locală, cât și cea centrală.
Toate sistemele de parcări vor funcționa pe aceeași platformă. Tariful va fi diferit, dar asta este libertatea administrațiilor locale. Dar nu mai cauți la ce număr trebuie să dai SMS ca să plătești parcarea, poate nici nu știi limba țării respective. Vei folosi o singură aplicație și vei reuși să plătești cum trebuie parcarea. Dar în același timp, dacă nu parchezi cum trebuie și amenda vine foarte rapid acasă pentru că suntem toți integrați în această platformă Schengen Online, deci trebuie să știm și părțile acestea. De aceea este foarte important să parcăm unde trebuie, să respectăm regulile peste tot în Europa pentru că această digitalizare o să ne găsească foarte rapid," a spus europarlamentarul Gheorghe Falcă, la emisiunea BE EU de la Antena 3.
"Important este că astăzi România are banii necesari pentru a implementa. Implementarea înseamnă legi, reforme și apoi dotarea administrației locale și centrale cu ceea ce înseamnă infrastructura necesară pentru a emite aceste documente. Din ce știu eu, România este deja pregătită pentru anul 2024 în cadrul ministerului de Interne pentru eliberarea certificatelor de naștere, de căsătorie, de deces și de divorț. Este un mare pas mare în față de ce am avut în urmă cu doi ani de zile. La fel, administrațiile locale trebuie să primească o legislație pentru a avea aceeași formă a ceea ce înseamnă certificatul de urbanism, autorizația de urbanism, iar planurile urbanistice vor fi publice și digitale. De fapt nu vor mai avea arhive mari, ci calculatoare care mențin arhiva electronică a unei instituții și a sistemelor private. Eu și soția mea avem o companie de proiectări și avem arhivele electronice deja, am trecut de la arhivele mari la arhivele mici, ceea ce se va întâmpla pentru întreaga economie românească. Dacă statul ajunge să se arhiveze cum trebuie și privatul va face acest lucru. Repet, avem bani la dispoziție, ne trebuie legislație și implementare," a mai spus Falcă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu