Rovinietă pe kilometri şi descurajarea înmatriculării maşinilor vechi. Tanczos Barna anunţă reformele pentru şoferi

Sursa: Pixabay
Sursa: Pixabay

Ministrul Mediului, Barna Tanczos, a explicat cum s-ar putea schimba plata rovinietei pe şoselele din România pentru transportatori, după ce s-a vehiculat ideea introducerii unor taxe pentru distanţa parcursă şi în funcţie de tonaj, dar şi cine ar putea plăti o nouă taxă de mediu. 

În ceea ce priveşte rovinieta, ministrul Mediului a spus că "este o reformă a ministerului Transporturilor, nu am toate datele. Dl ministru Drulă va veni cu detalii. S-a propus lucrul ăsta spre Comisia Europeană, de plată în funcţie de kilometrii parcurşi. Există o relaţie directă cu poluarea, ceea ce înseamnă că pentru prima dată în România ar exista o relaţie între o taxă de drum şi poluare. Nu e o taxă a ministerului Mediului, nu e o taxă de poluare, dar din moment ce o reformă în domeniul transporturilor merge în direcţia asta, cu siguranţă va exista un impact şi în ceea ce priveşte poluarea".

Cine ar putea plăti o nouă taxă de mediu

"În momentul de faţă există această intenţie de a transforma transportul sau circulaţia pe drumurile publice într-un transport mai puţin poluant. Se discută despre maşinile mai vechi de 15 ani, aşteptăm să vină domnul Drulă cu reformele. Este o propunere de descurajare a inmatriculării maşinilor mai vechi de 15 ani. Este stadiul la care am văzut eu reforma,  nu ştiu mai multe detalii. Trebuie şi aici să aşteptăm să vină dl ministru al Transporturilor cu detalii", a explicat Tanczos Barna la Digi24.  

Premierul Florin Cîţu a anunţat că în perioada următoare România va adopta mai multe măsuri prin care să descurajeze importul de maşini la mâna a doua, afirmând că acest lucru a fost asumat la Comisia Europeană. 

"Nu este vorba încă despre taxare, este vorba despre a găsi un mecanism de a-i demotiva pe cei care aduc în România mașini poluante. Încă nu știm cum va arăta acest mecanism, dar este o asumare în acest PNRR de a avea un mecanism de a demotiva pe cei care încearcă să aducă mașini la mâna a doua în România.

Aici trebuie să fim foarte atenți cum punem lucrurile în perioada următoare. Intră în strategia de reducere a emisiilor de carbon.

Vom vedea ce metodă găsim, poți să creezi și motivații pozitive. Asta cu taxele... eu de când am venit am spus că nu vreau să bag taxe și m-am ținut de cuvânt", a declarat Florin Cîţu.

VEZI ŞI Florin Cîţu vrea descurajarea importului de maşini la mâna a doua. "Ne-am asumat la CE un mecanism" 

Rablele, luate de pe străzi cu bani de la primărie 

Ministrul Mediului a anunţat şi că în România, o primărie a găsit soluţia pentru scoaterea de pe străzi a rablelor abandonate. 

"Există o soluţie extraordinar de bună. Un municipiu a pornit propriul program Rabla. Cei care predau maşinile la Remat, maşini înmatriculate de cel puţin 10 ani, primesc 3000 de lei de la primărie. E vorba de Sfântu Gheorghe, Covasna. S-au predat 250 de maşini în două luni. E vorba de maşinile care stăteau în parcare degeaba, pentru că ele nu mai pot fi înscrise în circulaţie. E un program care funcţionează. E complementar programului Rabla la nivel naţional, un program diferit. Ar merita încercat şi în alte oraşe. Statul, prin AFM, la Rabla şi Rabla Plus plăteşte subvenţia pentru maşini care sunt înscrise în circulaţie. Programul primăriei nu se leagă de înmatriculare, ci se leagă de vechimea maşinii", a mai punctat ministrul. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel