Rudele și colegii victimelor au deplâns vineri decesul celor cinci persoane care au pierit când submersibilul în care se aflau a explodat în Atlanticul de Nord, în timpul unei scufundări adânci spre epava Titanicului.
Resturile submersibilului Titan, care dispăruse duminică, au fost detectate joi de un vehicul robotizat, desfășurat de pe o navă canadiană, ca parte a unui efort internațional de salvare.
Rămășițele submersibilului, care a pierdut contactul cu o navă de suprafață după aproximativ 1 oră și 45 de minute, în cadrul unei coborâri de 2 ore, au fost descoperite pe fundul mării la aproximativ 488 de metri de epava Titanicului, la aproximativ 4 km sub nivelul oceanului, a declarat John Mauger, contraamiralul Gărzii de Coastă din SUA.
El a declarat joi reporterilor că resturile arată semnele unei „implozii catastrofale a vehiculului”.
Printre cei cinci care au murit se numără Stockton Rush, fondatorul american și directorul executiv al OceanGate Expeditions, care a operat submersibilul și i-a taxat cu 250.000 de dolari pe participanții la această călătorie. El pilota nava.
Ceilalți erau miliardarul și exploratorul britanic Hamish Harding, 58 de ani; Omul de afaceri născut în Pakistan, Shahzada Dawood, în vârstă de 48 de ani, și fiul său, Suleman, în vârstă de 19 ani, ambii cetățeni britanici; și oceanograful francez Paul-Henri Nargeolet, 77 de ani.
„Acești oameni au fost adevărați exploratori care împărtășeau un spirit distinct de aventură și o pasiune profundă pentru explorarea și protejarea oceanelor lumii”, a transmis OceanGate.
O declarație emisă de British Asian Trust, în numele familiei Dawood, transmitea: „Deplângem pierderea tragică a lui Shahzada și a iubitului său fiu, Suleman, care plecaseră într-o călătorie cu scopul de a vizita rămășițele legendarului Titanic”.
Universitatea Strathclyde din Scoția, unde studia Suleman Dawood, a emis și o declarație de condoleanțe.
Exploratorul britanic, Dik Barton, a adus un omagiu muncii prietenului său Nargeolet, dar a remarcat problemele de proiectare și întreținere ale ambarcațiunii. „Toată lumea este înțeleaptă după eveniment, dar, după cum am auzit înainte, din păcate, aici au fost multe semne de alertă”, a spus el.
Întrebările cu privire la siguranța submarinului au fost ridicate încă din 2018, în timpul unui simpozion al experților din industria submersibilelor și într-un proces deschis de fostul șef al operațiunilor marine al OceanGate, care a fost soluționat mai târziu, în acel an.
Acoperirea media a căutării a umbrit consecințele unui dezastru mult mai mare de la epava unei nave de migranți, în largul Greciei, săptămâna trecută, care a ucis sute de oameni nevinovați.
Totodată, rămân semne de întrebare cu privire la cine ar trebui să plătească costurile operațiunii de salvare, care s-ar putea ridica la 10 milioane de dolari, în condițiile în care incidentul s-a petrecut în apele internaționale, iar mai multe state s-au oferit să caute victimele, la presiunea publicului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News